31 Aralık 2026 Perşembe

Amaca Göre Silah Seçimi / Air Gun Choosing

Havalı Silah atıcılığı bir tutku, bir özveri sporudur, bu spor çeşitli şekillerde icra edilebilir, bugun 75 TL fiyattan başlayıp 5,000-6,000 TL'lere uzanan fiyat aralıklarında çeşitli özellik ve kalitede silahlar satın alarak bu işe başlayabilirsiniz.

Eğer havalı silahınızla 50 metreye kadar mesafelerde keyif atışları yapacaksanız muhtemelen düşük-orta güçlerde yerli üretim havalı silahlar işinizi görecektir, ancak mesafe uzadıkça o mesafeye atış yapabilecek kalite ve kapasiteki tüfeğin (ve yerine göre ek ekipmanların) fiyatlarında doğru orantılı olarak artmaktadır, bugün havalı silah ile atıcılık yapan pek çok arkadaşımız genellikle 0-120 metre arası atışlar yapmaktadır, bu mesafelere kadar iyi kalite bir yaylı tüfek işinizi görebileceği gibi, başlangıç seviyesinde bir PCP tüfek te edinilebilir ve bu bana göre daha doğru bir yaklaşım olacaktır, PCP tüfekler yaylı tüfeklerden çok daha büyük güçler üretebilmekte ve neredeyse geri tepmesiz olduklarından çok daha yüksek oranda isabet sağlayabilmektedirler, 0-120 metre arası mesafeler için kullanılabilicek yaylı tüfeklerden bazıları; Diana 350 magnum, Diana mod 48-52-54 ve Weihrauch HW80, Weihrauch HW97K yaylı tüfekler içinde ilk sayabileceğimiz birkaç modeldir. Yine bu seviyelerde alabileceğiniz başlangıç tüfeği uygun fiyatından dolayı Webley Raider ve Hatsan AT44 model PCP tüfeklerdir, bu modellerin fiyatları taşıdığı ekstra özelliklere (10'lu şarjör, LW namlu vb) göre 350 TL ile 800 TL arasında değişmektedir, eğer bütçeniz biraz daha yüksek rakamlara müsade ediyorsa 1,500 TL fiyat mertebelerinde sizi gayet memnun edecek tüfeklerden biri olan Evanix S10 ve Evanix AR6 PCP tüfeklerden bir tanesi iyi bir seçim olacaktır. Buraya kadar herşey güzel olmakla birlikte PCP tüfeklerin bilinmesi gereken bir yanı vardır ki o da ihtiyacı olan yüksek basınçlı havayı sağlamaktır, bunun için 3 farklı yol olmakla birlikte 2 tanesi genel kullanıma daha uygundur, bunlar yüksek basınç pompası ve 200+ bar dalgıç tüpleridir. Pompaların fiyatları 250-600 TL arasında ve Dalgıç tüpleri ise 200-600 TL arasında fiyata sahiptir. 3.seçenek ise yüksek basınç kompresörüdür, yüksek basınç kompresörlerinin fiyatları 3,000 TL den başlamaktadır.

150 metre ve üzeri gibi daha ileri düzey atışlar için ise en azından bir AIRARMS yada en iyisi bir DAYSTATE edinmeniz en doğru seçim olacaktır, zira artık bu mesafelere yapılan atışlar ileri seviye atışlardır ve deneyimli ve belli bir bilgi birikimi ve tecrubeye sahip atıcılar için bu atışlar daha uygundur, zira ilk atışlarını 100 metre ve üzeri mesafelere yapmaya çalışan amatör atıcıların düşük isabet oranı sebebi ile hobi'ye başlamadan soğumalarına neden olabilir..

devamı var...

72 yorum:

  1. Merhaba orhan hocam. Daystateler ile ilgili bir sorum olacaktı ilgilenirseniz çok sevinirim. Daystate air ranger i oldukça güzel anlatmısınız ve bu işe yeni başlayan biri bile açıklamalarınızdan daystate air ranger in neler yapabileceğini ve hangi mesafelere atış yapabildiğini anlayabiliyor. Peki daystate hunstman için nelr söyleyebilirsiniz? Tam dolumda 16 grain ile hangi mesafeler kaç stabil atış yapabilir? ben bir daystate hayranıyım ama air ranger biraz tuzlu geliyor ve bu yüzden huntsmanı araştırmak istedim ama pek bir bilgi bulamadım. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Yasin bey, Daystate Air Ranger havalı silah dünyasında gerçekten zirvedeki bir-iki model den bir tanesidir. Bu yüksek performansa sahip bir tüfeğin taşıdığı yüksek mühendislik ve kalite anlayışından dolayı fiyatı da doğru orantılı olarak nispeten yüksek olduğu bir gerçektir, ancak bana göre bu güç ve kalite seviyesindeki bir tüfek için aslında bu fiyat normaldir, hatta bu işi sadece ticaret için yapan bir tüccar için aslında bu fiyatlara satılan bir ürün için "kar getiren" bir ürün denilemez bile...

    Konuyu uzatmadan Daystate Huntsman modeli için konuşacak olursak; Huntsman modeli, yine daystate in üstün mühendislik ve kalite özelliklerini aynen taşıyan bir modeldir, bu tüfek oldukça yüksek isabetliliğe sahip, çok hafif ve dengeli, kendi sınıfında bana göre lider bir modeldir. Ancak ülkemizde Air Ranger'ın gücünü gören insanların Huntsman modeline çok ta sıcak bakmadıklarını görmekteyim, oysaki yine çok beğendiğim bir tüfek olan AA s410 ile boy ölçüşebilecek kadar özel bir tüfektir..

    Bu tüfek standart hali ile 150-180 metrelere kadar muhteşem isabetlilikte atışlar yapabilirsiniz, 16-18 grain mermiler ile kullanırsanız en iyi performansı alırsınız. Ayrıca bu tüfeği hafif modifiyeli olarak ta almanız mümkündür bu durumda 200 üzeri mesafelere de gayet güzel atışlar yapabilirsiniz.

    Eğri oturup doğru konuşmak gerekirse Huntsmanın tek kötü yanı tüp hacminin AA s410'dan biraz daha küçük olmasıdır, anca onu da 230 (Air Arms'ta 200 bar) yüksek basınçlı tüpü sayesinde telafi etmektedir, aslında bu durum tüfeğin ağırlığını azaltması sebebi ile bir avantaj olduğu bile söylenebilir, zira Air Arms ile aynı sayıda atış yapabilmektedir...


    Aşağıdaki link'te Huntsman modelini AirGuns of Arizona adlı bağımsız firmanın yaptığı inceleme videosunu seyredebilirsiniz.

    http://www.airgunsofarizona.com/Vids/DaystateHuntsman.wmv

    YanıtlaSil
  3. Orhan hocam yorumların için çok teşekkür ederim. Yeterince detaylı ve güzel bir anlatım olmuş. Bir AA S410 arıyordum ama bir türlü bulamadığım için daystate hunstmanı tercih etmeye başlamıştım. Bu anlatımınızdan sonra hunstmanın da S410 un muadili olabileceğine kanaat getirdim. Kemal beylede iletişime geçmiştim Kemal Aktaş bey in kendi kullanmış olduğu modifiyeli huntsmanına talibim :) Beni tüfeği gormem için deneme atışlarına çağıracak, inşallah bir hunstman sahibi olurum. Umarım daha sonra sizinlede tanışma fırsatımız olur. Hangi iş olursa olsun işine emek veren insanlara çok büyük saygım vardır. Tekrar teşekkür ederim orhan hocam...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Orhan abi benim bi havali tufegm varfi gamo 440 fakat caldilar arabadan.. Yeni birtane almak istiyorum 1000 tl yr kadar olabilir 100 mt uzerinde nokta atisi yapabilecegm bir tufek tavsiye edermsnz bana.. Cok kararsz kaldim diana, hw97.. Tsklr

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Byrodi,

    eğer yaylı tüfek arıyorsanız diana 350 magnum, diana 460 magnum, diana model 48-52-54 serilerinden herhangi biri, weihrauch hw97k, bulabilirsenz webley patriot da olabilir, bu saydıklarımın hepsi işinizi görecektir. Alırken kesinlikle 5.5mm çapta almanızı tavsiye ederim.

    Ancak kişisel tercihim pcp tipi bir tüfek edinmek olurdu, bahsettiğiniz fiyatlara en azından LW namlulu HATSAN AT44 yada BT65 modellerinden bir tanesi yada Evanix Marka bir tüfek edinmeye çalışırdım...

    YanıtlaSil
  6. Pcp ler tup almam gerekiyor dogrumu tupler vanda bulunurmu fiyati hakkinda bilginiz varmi? Kac atis bir tuple yaparim?
    2. Mod 54 ve magnum 460 ikinci el var bir forumda ayni fiyata (850) tl istiyorlar hangisini secmeliyim? Tsklr ilginiz icin

    YanıtlaSil
  7. Sn.Pars alırken kesinlikle 5.5mm demişsiniz biraz açabilirmisiniz.. 2.sorum genelde akıllara takılan bir sorudur. 4.5mm tüfek aldım 5.5mm saçma atabilirmiyim veya 5.5 mm tüfek aldım 4.5 mm saçma atabilirmiyim
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. sayın orhan hocam. sizden bende yardım ısteyecegım bırçok şey oyunca artık kafam karıştı almak istedigim silah masimum 100 m içersinde atiş yapacagım benimm istedigim bu mesafe icersinde oldukca etkilii ve tahribi iyi olan bir tüfek almak istiyorum.. okuduklarım arasında
    Diana Magnum 350
    ÖZELLİKLERİ:
    Yarışma tipi tetik,otomatik emniyet,metalik gez ve değişebilir arpacık,dürbün bağlama bloğu, av tipi tırtllı ve lastikli ahşap kundak.
    TEKNİK ÖZELLİKLER:
    Boy:1225mm Ağırlık:3,85Kg 260m/s(5.5mm)
    http://img475.imageshack.us/img475/1294/350460rf0.jpg (http://imageshack.us)

    Diana md.54(Air King)
    ÖZELLİKLERİ:
    Yandan kurmalı Diana 48/52 modellerin
    "retrograde" sistemli geri tepmesiz modeli.
    Namlu çıkış hızı : 240 m/sn.(5,5)
    Ağırlık : 4,5 kg.
    http://img412.imageshack.us/img412/114/54665lu2.jpg (http://imageshack.us)

    WEIHRAUCH HW90
    Yaysız model (Thoben Gas-Ram)
    Namlu Çıkış Hızı 5.5 mm 260 m/s
    Ağırlık : 4 kg.

    tabi bu tüfekler fiyah konusunda hep 500 euro civarinda senin tavsiyen ne olurrr bilgiden bende yararlanmak isterim uzun sureli kullanım yapacagım bir tufek istiyorum cunku.. Şimdiden tşklerrr....

    YanıtlaSil
  9. eklemeden gecemeyecegim bu soyledigim tüfekler icinde dürbun kullanımıda yapmak istedigimi belirtmek isterim çünkü bir cok dürbün kullanımda ayaklarin 50 kullanımdan sonra kullanılmaz bir hal aldıgını ve yanlış yazmıyorsam damper gibi yurt dışı stop gerektigini fln okudum bana bu konularıda içine alacak bir açıklama bir cevap verirseniz sevinirim çünkü hatsan 125 kullanan herekz 30m atişlarda kesinlikle gruplama yapamadıgını bır oteside namlu egildigini fln herkez yaziyor bu yuzden sizden bunlarında cercevesinde bir cevap verip benide aydınlatırsanız tekrar teşkkur ederim...

    YanıtlaSil
  10. Ayhan bey:

    öncelikle hangi silahı alırsanız alın, havalı silah dünyasına hoş geldiniz diyor, alacağınız silahın şimdiden hayırlı olmasını diliyorum.

    Sorunuza gelince;
    1.Eğer sizi yaylı tüfek kullanmaya mecbur eden bir durum yoksa yaylı-pistonlu tüfek almanızı ÖNERMEM!

    2.Bütçeniz el veriyorsa, fiyat/performans oranı bana göre en iyi tüfek olan AirArms s410 model bir tüfek edinmenizi şiddetle tavsiye ederim, bu tüfek; 100 metrede, hiçbir yaylı-pistonlu tüfeğin yapamayacağı kadar güçlü ve isabetli atışlar yapmanızı sağlar, aslında tüfeğin gücü 200 metreye kadar hedef atışı yapacak kadar yeterlidir.

    Bir artısı da, PCP dediğimiz tüfekler (AirArms da bu tüfek tipine girer) neredeyse geri tepmesi yok denilecek kadar az sarsıntı yapar, bu da istediğiniz dürbünü tüfek üzerine takmaya ve sorunsuzca kullanmanıza imkan sağlar...

    Eğer imkanlarınız AirArms marka tüfek almaya yeterli gelmez ise Hatsan AT44 yada BT65 modelleri hem ekonomik hemde yaylı tüfeklere göre daha üstün olan diğer PCP tüfeklerden iki tanesidir. Bunlardan da herhangi birini alabilirsiniz.


    Selamlar

    YanıtlaSil
  11. Cevabına tşkler hocam airarms eminim cok iyidir ama biraz benim limitlerimin ustune cikan bir ürün oluyor diger grupta hatsan olan iki seçenegine baktimda eger yanlış degilsem sanki bt65 daha iyi gibi geldi bu konuda ikisi arasindaki seçimini söylermisin bana?
    bide hakim olmadigim için tekrarlıcam ama bu iki üründe uzun süreli kullanımda sorun cikarmayacaktir degilmi (namlu egimi,kurma sorunu v.b ) bilgine guvenerekte bu iki seçenekte yine 1oo m içinde etkili olan ürünlerdir degil mi?

    YanıtlaSil
  12. Üstad; ikinci el, temiz bir daystate air ranger bulamaz mıyız?Zira tek atış gibi, tek alış şansımız var.Rica etsem bu konuda yardımcı olamaz mısınız?

    YanıtlaSil
  13. slm iyi geceler bir cok yorum ve bilgiden sonra sanırım en ciddi bu işle ilgili bilgileri verebilecek sizsiniz hocam...
    sizden ricam bir sorum olacak beni aydınlatırmısınız sizden 5o-1oo m arasinda kullanacagım oldukça etkili bir tufek önermenizi istiyorum fiyat orantim 1ooo tl kdr bir rakamdir.. 5,5 capında olan sizin tercihiniz sanirim pcp osecenegi ama bana benim butcem dogrultusunda sorunsuz çalışacak arızasal durumlarla karşılaşmaycagım bir öneriniz lütfen..şimdiden tşk ederim ilginize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, istediğinz mesafede ve etkide bir silah, ancak PCP tip bir silah olacaktır, zira yaylılarda en yüksek güç 20-25 fpe arası iken (o da mdifiye edilmiş tüfeklerde) pcp tüfeklerde başlangıç değer 30 fpe civarındadır. Fiyat/performans açısından ihtiyacınıza en iyi cevap verecek tüfek Evanix markasının "AR6" yada "Blizzard" modelleri 1.tercihiniz olabilir, bu tüfekler Standart olarak 45 fpe (blizzard) ve 50 fpe (AR6) civarında güce sahiptir, belirttiğiniz bütçeye en yakın bu tüfekleri bulabilirsiniz, bundan sonraki tercihiniz "Hatsan BT65", ondan sonra ise "Hatsan AT44" olabilir, bu tüfekler ihtiyacınızı görecektir. Eğer bütçe limitiniz daha yüksek olsa başka tavsiyelerimde olurdu ancak onlarda fiyatlar ciddi şekilde artmaktadır. Silahınız şimdiden hayırlı olsun...

      Sil
  14. sayın hocvam oncelıkle cevabınıza tşkler yorunumuza dayanarak benım butceme uygun hatsan bt65 almaya karar verdim sipariş verecegim ama buna ek olarak iki onernizi aldıktan sonra siparısımı tmmlayacagım oncelıkle bt65 kendı ıcınde bırkac modele daha ayrılıyorr bunlardan hangısını tercıh etmelıyım bır ıkıncısı bunlara ek olarak dedigim gibi 1oo m mesafeyi düşünürsek durbun olarak ney tercih etmeliyim? hesaplamamda 7o-90 metre arası atışlarım olacak 5,5 palet bu mesefade şaşma ugrayip ugramayacagı..
    ilginize tekrar tşk ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 100 metre mesafeye kadar 3-9x44 yada daha üzeri dürbünler iş görecektir. tabii ki ne kadar kaliteli ürün / o kadar net görüntü demektir. Bu bağlamda en uygun fiyatlı ürün olan Optima 3-9x44 (dikkat 3-9x32 demiyorum!) yada optima 4-12x50 modelleri hem fiyat olarak en uygun hem kalite olarak kendisinden 100 tl daha pahalı olan dürbünler ile neredeyse eşit görüntü kalitesine sahiptir. Tüfeği alacağınız yerde muhtemelen bu dürbünü de bulma imkanı yüksek, bulamazsanız zaten iinternette bunu satan pekçok web mağzası var. Ayrıca hangi marka yada model tüfek alırsanız alın, 5.5 tercih etmenizde kesinlikle fayda var.
      Bildiğim kadarıyla BT65'ler in tümü güç ve iç mekanik olarak aynı, kundak ve kurma sisteminde fark var. Bu durumda tüfeği satın almadan önce bu tüfeği satan herhangi bir bayiye gidip şahsen mevcut olan modellerin tümünü ayrı ayrı inceleyip, tüfeği omuzlayıp, kendinize hangisi daha rahat geliyor ise hangisi görsel olarak hoşunuza gidiyor ise onu tercih edebilirsiniz...

      Sil
  15. Zor bir soru sorduğumun farkındayım.Tekrar soracak olursak cevap ümidiyle .. "Üstad; ikinci el, temiz bir daystate air ranger bulamaz mıyız?Zira tek atış gibi, tek alış şansımız var.Rica etsem bu konuda yardımcı olamaz mısınız?"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle sorunuz diğerlerinin arasında gözümden kaçmış, geç cevap için kusura bakmayın.
      Benim bildiğim çevremdeki arkadaşlardan herhangi biri tüfeğini satmıyor, ancak size şöyle bir alternatif sunabilirim; havalı silah ile alakalı forumlara girip, oraya "Alınık Daystate Air Ranger" yada "2.El Daystate Air Ranger Tüfek arıyorum" şeklinde mesaj bırakırsanız, satmak isteyenler sizinle irtibata geçecektir.

      Sil
  16. Teşekkürler üstad, eğer ki satan senin bildiğin güzel bir air ranger olursa nativen@hotmail.com mailime bir mesaj atmanız yeterli.Yardımcı olduğunuz ve olacağınız için şimdiden en içten teşekkürlerimle ..Sevgi ve saygılarımla ..

    YanıtlaSil
  17. merhaba ben ugur bn remington summit 5.5 yaylı havalı tüfek almak istiyorum.piyasada cok kullanılan bir tüfek degıl sanırım. fazla bilgi ve yorum yok.sizlerin bilgisi varsa bana yardımcı olabilir mi?mesafesi nasıldır ozellıkle isabetli midir?teşekkür ederim yardımlarınızı beklıyorum

    YanıtlaSil
  18. Pars Hocam,
    Merhaba. Benim yaylı bir havalı tüfeğim var. Stoeger X20 4.5mm. Şimdi bir pcp düşünüyorum ve yazdığınız herşeyi okuyorum. Kalibre seçiminde 6.35 mm' yi düşünürken sizin seçimi 5.5 mm yapmamız gerektiği önerinizi okuyorum. Neden bu kalibre seçilmeli biraz daha detaylı bilgi verirseniz memnun olurum. Teşekkürler,

    Levent

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Levent bey, kalibre konusu havalı silahlarda en yüksek önem düzeyine sahip bir konudur. Gerek şahsen yaptığım çalışmalarda, gerekse diğer atış arkadaşlarımızla yaptığımız detaylı incelemelerde 5.5 mm (0.22) cal her zaman 4.5mm ve 6.35 mm'den daha iyi çıkmıştır.

      Kullandığımız havalı silahların güçleri ortalama 30-70 fpe aralığındadır, bu güç düzeyi 4.5mm için fazla güçlü, 6.35 için ise fazla düşük kalmaktadır.

      6.35 çapındaki ortalama 35-grain ağırılığındaki bir mermiyi (yada pelleti) silahımız enaz 900 fps hızında atmalıdır ki düzgün bir yörünge ile (atış çizgisi) hedef ulaşabilsin. Bundan daha düşük hızlarda mermi genelde kötü bir uçuş ve isabet performansı gösterir. 35 grainin altında ve 6.35 yüzey kesitine sahip bir merminin karşı rüzgar direnci (yada karşı hava direnci diyelim) ağırlığına oranla fazla güçlü kalarak merminin yine yörüngesini bozmaktadır.

      4.5mm için hiçbir şey yazma ihtiyacı hissetmiyorum.

      Kalibrelerin kendi aralarındaki bu paradox un en optiumum değer 5.5mm (0.22) kalibredir. 25-32 grain aralığındaki solid (çekirdek şeklindeki) bir merminin balistik değerleri diğerlerine göre inanılmaz iyidir. Yeni üretilen ancak henüz piyasaya verilmemiş olan 32 grainlik Hornet-1 mermileri ile 70 fpe lik bir tüfek ile 400 metre mesafeye atış ve üst üst'e isabet sağlamıştır, bu mesafelere bahis konusu olan 4.5 ve 6.35 mermiler ile atış yapmak şimdilik hayal olarak görülmektedir.

      Sil
    2. pekala hocam bende havalı silah kullanıyorum walther talon magnum 6.35 gayet memnunum araştırmalarım doğrultusunda almıştım 1250 fbs diyorlar doğru mu bir nevi hatsan mod 125 modeli tıpa tıp aynısı

      Sil
  19. Pars Hocam diyorum Orhan Bey umarım yakışıksız olmuyordur zira sizden çok şey öğrendim ve öğreniyorum verdiğiniz açıklayıcı bilgi için de çok teşekkür ediyorum. Sizi takip etmeye devam edeceğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estafurullah, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.
      Her iki şekilde de hitab edebilirsiniz, kesinlikle yakışıksız olmaz.

      Selamlar

      Sil
    2. Hocam demeyi tercih edeceğim o halde Orhan Bey zira dediğim gibi gerçekten yazılarınızdan çok bilgileniyorum ve karşılaştığım diğer bazı yazılar gibi konuyu bulanık bırakmıyorsunuz. Ben yukarıdaki kalibre meselesi ile ilgili açıklamanızdan hareketle 6.35 mm için stabil ve isabetli atışlarda namlu çıkış hızının 900 fps olması gerektiğini anlıyorum. Bu aralar alacağım tüfeğide düşünürken youtube' daki ilgili test videolarını izliyorum ayrıca. Buradaki bir testte Hatsan BT65 6.35mm'lik bir tüfekle yapılan 9 atışlık bir testte veriler asla 900 fps' nin altına düşmüyor. 31 grainlik peletlerle atış yapılmış. Bu veriler doğrultusunda bu kalibre için veriler iyi değil mi sizce. videonun bağlantısını gönderebilirim arzu ederseniz. İlginize şimdiden teşekkür ederim. Levent

      Sil
  20. Levent bey, havalı silah konusunda üreticiler, özellikle Hatsan firması kendisini hızlı geliştiriyor, yalnız katalog verileri ile gerçekler arasında bazen çok ciddi farklar olabiliyor, siz video'nun link'ini yazın gene, ancak piyasada solid çekirdek şeklinde yüksek balistik değere sahip 6.35 mermi pek yok, yurtdışında Air Venturi markasının bu tip çekirdekleri olacaktı sanırım ama onların şekli solid olmasına rağmen av amaçlı üretildiğinden uzun mesafe atışlarına balistik uygunluğu yeterli gelmeyecektir diye düşünüyorum. (ağırlık merkezi problemi olduğunu biliyorum, kısa mesafede bu sorun teşkil etmez ancak uzun mesafede isabetlilik inanılmaz değişir.)

    Gene de konu ile ilgili müsait zamanda yeni bir araştırma yaparak burada cevap yazmaya çaışacağım...

    YanıtlaSil
  21. Pars Hocam,
    Aşağıda paylaştığım ilk bağlantı BT65 için ikincisinde de AT44 serisi tüfekle yine 900fps altına düşülmemiş. (Eğer mps değerlerini yanlış çevirmediysem). Fiyatları hem yeni bu spora başlayan biri olduğumdan hem bütçe açısından hem de Türk Malı olduğundan bu marka ile ilgilenir oldum. Bu arada daha detaylı araştırmanızile ilgili yazılarınızı dört gözle bekliyoruz hocam.

    Tekrar Teşekkürlerimle,
    Levent


    https://www.youtube.com/watch?v=wAt8MFheF4Y

    https://www.youtube.com/watch?v=Q7RCRU-hqJs&feature=related

    YanıtlaSil
  22. fiyat konusunda sıkıntımız yok ise, ve istediğimiz performans (menzil-güç) ise hangi pcp tüfeği tercih etmeliyiz?? yani hangi markanın hangi modeli?

    YanıtlaSil
  23. 1.Daystate Air Ranger
    2.Air Arms s410/s510 xtra fac

    YanıtlaSil
  24. Değerli Kardeşim daha önce yaylı havalılar 2 yıldırda Hatsan at44long kullandım ama şimdi daha iyi bir silah istiyorum yazılarınızı özenle okudum Daystate air ranger almaya karar verdim daha sonra airwolf modelini inceledim elektronik regule kullanılmış air rangerdan farkı ne düzeyde olabilir acaba FXairguns gladiator de hoş bir pcp acaba hangisini almalıyım max isabet max güç max uzaklık yani aldığım silahtan pişman olmak istemiyorum ve yanında hangi dürbünü önerirsiniz vereceğiniz cevap için şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      max isabet ve max menzil istediğinize göre ve iki model arasından seçim yapılacak ise;
      * Atış hassasiyeti açısından regulatörlü olması sebebi ile,
      * maksimum menzil dediğinizde de 10 fpe daha güçlü olması sebebi ile (Air Wolf 40 fpe, FX Glad 30 fpe)

      tercihiniz Daystate Air Wolf olmalıdır

      Sil
  25. Merhaba orhan bey ilk once yazilarinizdan cok bilgi aldim ve profesyonel oldugunuza kanaat getirdim bende mod 125 bulunuyordu ama ilk bastaki memnuniyetimi kaybetti bu silah ve pcp silahlarla ilgileniyorum suanda butcem en fazla 1600 liraya kadar durbun olmasi hedefi uzun mesafeden etkili ve hasar verici etkisi olan bir silah onermenizi istiyorum.LUTFEN TUFEK KULLANAN ARKADASLAR BUNLARIN HAYVANLARIN UZERLERINDE KULLANMAYINIZ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer 1,600 TL bütçe sadece tüfek için ise Air Arms s510

      Eğer tüm ekipmanlar (tüfek,dürbün,dolum aparatı, pompa yada scuba tüp) için ise ekipman listeniz:
      Tüfek Hatsan BT65 (1,200 TL)
      Dolum Aparatı 150 TL
      Hill/Webley yada Hatsan PCP Pompa yada Scuba Tüp 300 TL
      4-16x50 Vector Optics Dürbün

      şeklinde olmalıdır, bütçeniz yine biraz açık verecek ancak bu listeyi oluşturmaya çalışın.

      Sil
  26. Merhaba Orhan bey, adım Güven.Öncelikle emeğinize sağlık diyorum. Bu kadar detaylı incelemeler ve bu kadar uzun ve gerekli açıklamalı cevaplar sizin bu konudaki bilgili oluşunuzu ve fedakarlığınızı gösteriyor.
    Benim de size bir sorum olacak. Atıcılık sporuna uzun bir süredir sıcak bakıyorum. Kısmet olursa sizin tavsiyeniz doğrultusunda 5.5mm lik bir kurmalı tüfek alarak bu spora başlamak istiyorum.Bütçem çok fazla olmamakla birlikte 3 adet tüfek üzerinde yoğunlaştım sayılır. Bunlardan ilki Gamo cfx royal diğeri Diana mod 350 ve son olarakta yine Diana mod 460 magnum. Teknoloji ve kalite olarak Diana lar bir adım önde tabiki ancak tercih Diana olacaksa hangisini(neden) tercih etmeliyim.Birkaç yerde çıkış hızları bakımından mod 350 önerilirken resmi ve satş sitelerinde mod 460 ın daha üstün olduğu görülmekte.Bunlardan hangisi gerçeği yansıtıyor.Zaman bulup cevaplarsanız sevinirim.Şimdiden teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Güven bey,
      Saydığınız 3 tüfek içerisinden Gamo diğerleri ile kalite anlamında boy ölçüşecek düzyde değildir.

      Dianalar içinde ise güç ve hassasiyet olarak hemen hemen aynı olan iki tüfekten 350 magnum kırma namlu, 460 magnum ise sabit namlu ve kurma sistemi levye şeklide dir. Hangisi alırsanız alın sizi memnun edecektir.

      Ancak;
      Dianalara vereceğiniz paraya Hatsan'ın AT44 ve BT65 modellerini alabilirsiniz, bence bunu bir düşünün.

      Selamlar

      Sil
  27. slm abılerım bn pcp meraklısıyım 300 400 menzıle atıcak tavsanı cakalı tılkıyı vurucak bır tufek ıstıyorum ama pcp le av yaska dıorlar 400 metreye hedef koyum ona atarım sorun degıl bana 300 400 metreye atıs yapan tufek onerırsenız sevınrım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ender bey, evet ülkemizde havalı tüfek ile avlanmak yasaktır. Bu konuda hassas davranmanızı tavsiye ederim.
      400 metre meselesine gelecek olursak, kapasite olarak bu mesafeya atış yapabilecek en bilindik silah Daystate Air Ranger modelidir. Ancak tabii bırakın 400 metreyi, 200 metreye bie atış yapmak epey bir tecrube ister, ancak bol çalışma ve düzgün ekipmanlar ve mermiler ile kabiliyeti ve çalışma azmi olan herkes te yapabilir.

      Selamlar

      Sil
  28. Orhan hocam ilk öncelikle merhaba;bende izmirde yaşıyorum hocam bendede havalı ve pcp tüfek hobim var hocam ben hep pistonlu tufek kullandım hatsan mod125,hatsan torpedo155en son pistonlularim hocam artık pcp istiyorum ve ben yine hatsan bt65 lw istiyorum ama fiyat bana cokta ucuz gelmedi hocam evanix,air arms,cometa,umarex,gibi pcp lerde var hocam benim butcem 1500-2000 tl ye yeter ve güç olarakta isabet olarakta vede mesafe olarakta sizin önerinizi istiyorum hocam lütfen sizden yardım istiyorum cunki paramı çöpe atmak istemiyorum ve böyle güzel bir blogta bizleri aydinlattiginiz tekrar teşekkürler şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Bütçeniz dikkate alındığında en uygun tüfeğin Hatsan BT65 olduğunu düşünüyorum, zira özellikle pcp tipi tüfek alındığında yan ekipmanların tutacağı maliyet gözden kaçmamalıdır, tüfeğinizi aldıktan sonra PCP Pompa (300-400 TL) yada Scuba Tüp ve Dolum (250+150) ayrıca dürbün (250+) gibi ekipman maliyetleri dikkate aldığımızda BT65 tüfek 1000-1400 TL + PCP Pompa (300 TL) bunlar toplamda en düşük 1,350 TL (BT65 te dürbün hediye olarak gelir) gibi bir masraf çıkar.

      Bu arada tüfeğinizi bizim internet mağazamızdan da gayet uygun fiyata satın alabilirsiniz. http://www.karadenizavmarket.com/tr/pcp-pnomatik-tufekler/34-hatsan-bt65-.html

      Sil
  29. Hocam yardimlariniz için teşekkür ederim.hocam o av bayinide yonlerdirdiginiz sagulun sizden son bir isteğim olacak benim hisar önünde silahci arkadaşım var onda umarex walther dominator pcpvar hiyattida ayarladı hocam kutu içeriğinde walther yandan pardahli dürbün ve metal ayaklik hediye güç olarak ta40jul acaba sizden tüfek hakkında yorumumuzu almak istiyorum (scuba tüpü buldum dalgic arkadaşlardan hocam) eğer bu tüfek hakkindada bir yorum yaparsanız cok sevinirim yardimlariniz icin tekrar teşekkürler hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar merhaba, Walter Dominatör tüfeklerini ben kullanmadım, ancak piyasada kullanan ve incelemesini yapanlar tüfeğin tüpünde önemli bir sorun tespit ettiler. Bu sorunun malesef Türkiyeye gönderilen tüm seride mevcut olduğu da incelemeler sonucunda ortaya çıktı. 200-300 bar gibi müthiş yüksek basınçlarla hava depolanan tüplerde böyle bir hata olması kesinlikle kabul edilemez bir durumdur. Ben kesinlikle almanızı tavsiye etmem. Konunun detaylarını şu adresten okuyabilirsiniz: http://www.hobisilah.com/index.php?topic=2642.0

      Sil
  30. Hocam öncelikle merhaba yine bir sorum olacak yanitlarsaniz sevinirim siz daha önce bana hatsani bt 65 onermistiniz bu hafta sonu pcp mi alıyorum hocam yalnız hatsanin fiyatına yakın olan evanix hunting master ar6 buldum hocam 100 tl fark var sizce evanix mi yoksa hatsanmi başını agritiyorum ama hocam bu istense anlayan sizsiniz şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana orhancengizk@gmail.com adresine mail yolu ile cep yada ulaşabileceğim bir telefon bilgisi gönderebilirseniz sizile konuşmak isterim.

      selamlar

      Sil
  31. Crosman Benjamin Discovery Pcp Havalı Tüfek

    bu tüfek nasıldır hocam

    YanıtlaSil
  32. ek olarak bir soru daha sormak istiyorum ben hatsan bt65 tüfeği almak istiyorum fakat tüfek ile birlikte alacağım scuba tüpünü nereden doldurtacağımı bilmiyorum yaşadığım ilde deniz yok ve bu 30 senedirde böyle bu işleri yapan bir esnaf görmedim :) sizce tüpü nasıl doldurtabilirim.Nerede doldurtabilirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hakan bey,
      Corsman Benjamin Discovery istikrarlı ancak piyasada çok kabul görmemiş bir tüfektir, bunun sebebi daha uygun fiyatlara daha güçlü başka alternatifler olmasındandır diye düşünüyorum. Örneğin Hatsan AT44 hem fiyat olarak uygun, hemde müsabaka kalite atışlar yapmayacaksanız, genel kulanımda gayet güzel iş gören bir tüfektir.

      Scuba dolumuna gelecek olursak, genellikle her ilin sanayisinde BOS yada benzeri oksiyen tüpü dolduran firmalar mevcuttur, buralardan yada itfaiye istasyonlarında da kendi kullanımları için dolum yaptıkları kompresörlerden rica ederek dolum yapma ihtimaliniz var, ancak her iki yöntem de karşınızdakinin anlayışına bağlı olarak değişebilmektedir.

      Eğer bu imkanı bulamazsanız o zaman geriye sadece pompa ile dolum yapma çözümü kalıyor, pompa doldurması biraz zahmetli olsada bu tip durumlarda çok güzel iş görecektir.

      Sil
  33. bir soru daha sormak istiyorum..

    PCP Tarzı bir havalı tüfek aldım bu tüfekler için herhangi bir resmiyet gereklimidir,silah ruhsatı almam gerekiyormu?Yolda polis-jandarma durdurursa ne yapmam gerekir.Bununla ilgili nette bir çok bilgi var bu konu ile alakalı olarak insanların bvaşlarından bir çok olay geçmiş..

    Konu ile ilgili olarak hem benim hemde havalı silah kullanan bir çok hobi severi bilgilendirirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hakan bey, kanunlarda yeri olmamasına karşın, yanınıda tüfeğin faturasını taşımanızı tavsiye ederim, dediğim gibi kanunlarda herhangi bir yeri olmamasına rağmen polis yada jandarma bir evrak sorma zorunluluğu hissetmesindenmidir nedir havalı silahın/tüfeğin faturasını soruyor, böylelikle silah yada tüfeğin sizin mülkiyetinizde olup olmadığını anlıyorlar sanırım, bu sebeble yanınızda faturasını bulundurmanızı tavsiye ederim,ayrıca http://orhancengizk.blogspot.com/2010/02/atc-sporcu-lisnas.html adresinde belirtmiş olduğum atıcı sporcu lisansını da çıkartmanızı (maliyeti 15-20 tl'dir) ve bu belgeyi de sürekli yanınızda taşınamızı tavsiye ederim. Bu evraklar yanınızda olduktan sonra ve meskün mahal dışındaysanız ve av yapmıyorsanız, atış yapıyorsanız polis yada jandarma evraklarını beyan ettiğinizde size iyi günler dileyip yoluna gidecektir. Yada ilgisini çektiyse kendisi de birkaç atış yapmak isteyebilir. :)

      Kontrollerde kolluk kuvvetlerine yardımcı olmamız 1.derecede vatandaşlık görevimizdir, sabırlı ve anlayışı davranarak yardımcı olmak işlerin kolaylıkla çözülmesini de sağlayacaktır.

      Sil
  34. iyi aksamlar ben balıkesirden yazıyorum adım timuçin silahlarla ilgili yorumlarınızı ve sıkılmadan yazdıgınız cevapları okudum pcp almayı dusunuyorum biraz üstteki sorulara benziyor fakat samyangları inceledim sumatra 500 ve recluse 357 ye baktım acaba nasıl tüfeklerdir birde hedef atısları yapıcam tutarlılık kalite güç ve isabet en önemlisi saglamlık 2000 2500 tl sadece tufek ıcın butcem var diger ekipmanlar hazır tesekkür ederim saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Timuçin bey,
      Samyang - Sumatra şahsen kullanMAdığım bir tüfektir. Bu marka kore üretimi dir ve daha çok av amaçlı üretilmiştir. Kısa mesafede etkili vuruş gücü olmasına karşın uzun mesafelerde isabet oranı avrupa tüfeklere nazaran daha geride olduğundan çok ta tercih edilmeyen bir üründir. Ülkemizde havalı silahlar ile av yasak olduğundan ve yukarıda da belirttiğim gibi isabet oranı avrupa tüfeklerden geride olduğundan alanlar genellikle kısa süres onra elden çıkarmaktadır.

      2,500 tl bütç için size Air Arms s510 tüfek ve Scuba Tüp ekipmanlarını tavsiye ederim.

      Sil
  35. tesekkür ederim cevabınız için peki air arms s510 mesafe ve tutarlılık tavsiyenize göre iyi sanırım peki bircok s510 modeli var mekanik ve namlu bakımından aynı kundak larımı farklı isabet için okuduguma göre iyi diyorlar peki sizin tavsiye edebileceginiz birden beşe kadar marka ve model belirte bilirmisiniz vaktinizi alıyorum saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Timuçin bey, şahsi tercih listemi yazıyorum (piyasada mevcut olan ürünleri dikkate alarak, ulaşılamayacak ürünleri yazmıyorum)

      1.Air Arms s410 Xtra Fac (bulunabilirse)
      2.Air Arms s510 Xtra Fac
      3.Daystate Air Ranger (iyi bir modifiyeden sonra çok iyi)
      4.Daystate Air Wolf
      5.Yukarıdakileri alamıyorsam yerli bakarım, onda da Hatsan BT65 yada AT44

      Sil
  36. iyi günler ismim Sefa
    Orhan Bey 500 tl nakitim var tahribat gücü yuksek bi tüfek arıyorum hangi mankayı ve modeli onerirsiniz mesafe olarakta uzun mesafe olabilir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sefa bey,

      Satış mağazamızda bulunan ve aşağıda link'lerini vermiş olduğum Hatsan Torpedo 155, Hatsan Mod 125 Sniper ve Hatsan Dominatör 200 modelleri sizin için uygun olan tüfeklerdir. Bu tüfekleri gönül rahatlığı ile internet mağazamızdan satın alabilirsiniz.

      Hatsan Dominatör 200: http://www.karadenizavmarket.com/index.php?id_product=18&controller=product

      Hatsan Mod125 Sniper : http://www.karadenizavmarket.com/index.php?id_product=14&controller=product

      Hatsan Torpedo 155 : http://www.karadenizavmarket.com/index.php?id_product=17&controller=product

      Selamlar

      Sil
  37. S.A. Orhan bey ben webley patriot 6,35 almış bulunuyorum fakat hatamı ettim bilemiyorum, 5,50 ile 4,50 arasındaki kullanım ve amaç farklılıklarını anlatırmısınız. son olarak aynı fiyat aralığında webley patriot 6,35 yerine tavsiye edeceğiniz bi madel varmı yoksa seçimim doğrumu ? Saygılarımla Y.Emre

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A.S.

      Öncelikle silahınız hayırlı olsun, güzel bir seçim yapmışsınız. Normalde yaylılar da 5.5mm tavsiye ederim, ancak amacınız tahribat ise, Webley Patriot gibi magnum sınıfı bir yaylı tüfekte 6.35 de iyi bir seçimdir. Eğer amacınız tahribattan ziyade uzun mesafe atışı ise o zaman keşke 5.5mm alsaymışsınız diyebilirdim. 6.35 ile uzun mesafe olmazmı diye sorular olabilir, tabii ki olur ama 5.5mm kadar düz bir atış elde etmeniz mümkün değildir. Birde 6.35mm de mermi seçeneği 5.5mm kadar çok değildir....

      Tekrardan yeni tüfeğiniz hayırlı olsun diyor keyifli, güzel günlerde kulanmanızı temenni ediyorum...

      Selamlar

      Sil
  38. Siz güzel insan, teşekkürü hakediyorsunuz..
    emeğinize sağlık ne denir ki başka..
    oğlumla beraber (8 yaşında) tüfekleri inceliyoruz zaman zaman.. iyi bir nişancı sayılır, yaylı havalımız vardı eskilerden kalma, onunla yaklaşık 30 metre civarında oyuncaklarını neresine nişan alacağını söyleyerek vururdu :)

    velhasıl kelam, son zamnalarda bu pcb tüfekler ilgimizi çekmeye başladı hocam.
    Malum güzel makinalar.. Büyük ihtimal ekonomiyi denkleştirirsem Allah'ın izni ile.. bizim ufaklığa başlangıç nevinden bi Hatsan alıp süpriz yapacağım..
    bakalım, nasip :)

    Bu arada oğlum çok merhametli, hiç bir şeye kıyamaz, insanlar ile kavga etmekten bile mümkün mertebe kaçınır..
    hayvanları ise deli gibi sever..
    (insanların aklına yanlış şeyler gelmesin) malum çok yetişkin biliyorum etrafına zarar veren.

    Lafı çok uzattım; 2 farklı seri var şu Hatsan 'da
    uzun mesafe atıcılığına giden süreçte, hangisi ile başlıyalım..
    şimdiden çok teşekkür ediyorum :) iyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  39. ayrıca şu dürbünlerdeki
    3*12*44
    3*9*44
    ve 3*9*32 kodlamalarını ne anlama geliyor, tercihlerimiz hangi doğrultuda olmalı, kıyaslama yaparak anlatabilirmisiniz..

    YanıtlaSil
  40. Mrb hocam daystate wolvarein .303 ve bt65 elite hakkında bilgi alabilirmiyim bide bt65 en fazla menzil nedir. Emin tav

    YanıtlaSil
  41. Sn Orhan bey öncelikle verdiğiniz detaylı bu bilgi birikimleriniz için teşekkür ediyorum.
    Benim sizden ricam bu ilk üç sırada önerdiğiniz tüfekleriçerisinde ilk sırada verdiğiniz S410 xtra Fac için hangi dürbünü kullanmalıyım,birde S510 da ve daystate air rangerde dürbün değerleri değişirmi birde bu ilk önerdiğiniz tüfeği nerden temin edebilirim yardımınız için şimdiden teşekkür ederken saygılar sunuyorum.

    YanıtlaSil
  42. ıyı gunler cengız abı ben 18 yasında atıcılığa kucuk yastan berı emraklı bırıyım malum buyaz ısı gırecegım 2 tl kadar bı para bırıktırmeye calısacagım aır arms ın s410 yada s 510 modelını mı almalıyım atıs yapacagım mesafe 20 metre cıvarı ve nokta atısı yapamak ısıtıyorum dusuncenız ve yorumunuz nedır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kardeşim, 2.000 TL kadar bütçe ayıracağını söylemişsin AirArms s410 yada s510'u 2.elde dahi o rakamlara bulmak zor... Birde asıl ilgimi çeken 20 metreye kadar demişsin ki 20 metre gibi bir mesafe için AirArms?? biraz fazla olur sanki, o mesafe için hem bütçene daha uygun hemde ihtiyacını rahatlıkla görebilecek olan Hatsan'ın AT44 serisinin LW namlu modelini de tercih edebilirsin, örneğin şu anda bu link'teki tüfek çok tutuluyor : http://www.karadenizavmarket.com/index.php?route=product/product&path=59_79&product_id=95

      selamlar

      Sil
  43. ornan abı ben 17 yasında atıcılağa meraktan ote bır tutku olarak goren bırıyım 200 metreden hedefı vurmak hatta butcem tek tufek almaya yetecegı ıcın 2000 tl ayırdım aır arms 410 yada 510 200 metrede hedefı vurabılırmıyım 200 metre 1 cm gurupman calısırsam cıkaraqagıma ınanayorum aır arms ın bu modellerı bunu yapabılırmı

    YanıtlaSil
  44. İyi günler.Ben de pcp tüfek almayı düşünüyorum.FX boss serisi .30 cal olması ve tahribatının yüksekliği nedeni ile beni cezbediyo.Bu tüfek markası ve .30 cal hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgilendirise sevinirim...

    YanıtlaSil
  45. Ben pars bey efendiye çok teşekkür ediyorum konusunda uzman gercekten.ne mutlu size insanlara yardımcı olabiliyorsunuz.benim de size sorum.50_100 mt mesafe de nokta ama nokta atışı yapacak 5.5 lik bir model. Her atışta hedef saptirmayacak bir silah ..butce 1000 tl

    YanıtlaSil
  46. merhaba ben bt65 sb elite serisini almak istiyorum 150-180m atışlar yapmak istiyorum ortalama bütçem 1500 tl bu silah hakkında bilginize ihtiyacım var önerileriniz nelerdir kaç mertreden isabetli atışlar yapabilirim....

    YanıtlaSil
  47. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  48. merhaba, aradan baya vakit geçmiş ve yeni PCP modelleri çıktı. 6,35mm olarak 150 metre stabil güçlü atışlar yapan bir model önerebilir misiniz? fiyat 2000 lirayı geçmemeli. BT65 'i iyileştirseler aslında araştırmaya gerek yok ama şuan araştırmalarım uzun mesafelerde stabil atışlar yapamaması. bilgi için şimdiden herkese teşekkürler.

    YanıtlaSil
  49. Merhaba abi ben uzun zamandır mod 125 5.5 hatsan kullanıyorum tahtalı guvercinde iyi işler yapıyordu tufegimi sattım şimdi s410 ve bt65sb elit takibindeyim iki silah arasında kararsizliklarim var ama öncelik s410 hatsanda beni şaşırtıyor testlerde namlu çıkış hızı çok iyi bt65 mesafesinde bilgin varmı hocam

    YanıtlaSil
  50. Merhaba hocam ben pcp tufek alacagim 750 tl limitim var tercihim ne olmali ve bende izmirliyim onerebilceginiz bir bayi varmidir.

    YanıtlaSil