31 Aralık 2012 Pazartesi

Dürbün / Scope : Optima 3-9x44AOE

Teknik Bilgiler
Büyütme: 3 ile 9 kat arası, elle değişitirilebilir
Ön Mercek çapı: 44mm
Ağırlık: net blinmiyor, 450-500 gram arası
Paralaks: sabit paralaks
Taret: tornavida ile çevrilen tip
Kaplama : Siyah, mat
Tüp çapı: 25.4 mm
Gövde tipi: Yekpare
Diğer:Su, Şok ve darbe dayanımlı


Kullandığım dürbünlerden bir tanesi, fiyatına göre kendisinin 2 katı olan dürbünlerle boy ölçüşecek kadar iyi diyebileceğim, sabit paralakslı, başlangıç dürbünü olarak seçilebilecek bir dürbündür.

Optima markası Hatsan'a aittir, hatsan bu dürbünleri Çin'de yaptırmaktadır, ancak çin deyinci ilk akla gelşen düşük kalite fikri bu dürbün için pek te geçerli değildir, Hatsan dürbünü ürettirirken mercek konusunda çok ta ucuza kaçmadığı belli olmaktadır, fiyatına göre aynı katgorideki pek çok dürbünden daha iyi görüntü vermektedir...

Başlangıç seviyeden orta seviyeye kadar kullanabilecek bir dürbündür...

19 yorum:

  1. Öncelikle yaptığınız incelemeler için teşekkür ederim. Kuvvetli yaylılardan olan hatsan mod 150 için bu dürbünü tavsiye eder misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuvvetli yaylılarda ancak ateşli yivli tüfek dürbünlerini tavsiye edebilirim, zira havalı silah dürbünleri yivli tüfek kadar çok tepen kuvvetli havalı tüfeklerde kısa sürede deforme olmaktadır.

      Sil
  2. merhaba orhan bey.daha yeni walther talon magnum 5.5 mm lik namludan kurmalı havalı tüfek aldım.söylendiğine göre mod 125 in ikizi imiş.tüfek hakkında ve kullanılması gereken saçmalar hakkında bilgi verirseniz sevinirim.saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kuvvetli yaylı tüfeklerde en az 16 grain lik mermileri seçmenizi tavsiye ederim. JSB 16 grain, Gamo TS-22, JSB 18 grain bunlardan bazıları

      Sil
  3. hatsan tufek almayın cok tepiyo gucunden dolayı nokta atısı ımkansız tercıhınız daıma gamo dan yana olsun cunku gamonun içindeki geri tepme mekanızsı susturucu olrak tepmeyı azaltan pistonlar var gamodan şaşmayın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet bey, Hatsan da pek çok model var, Hatsan Mod 125, Torpedo 150 gibi çok güçlü olan modellerde tepme kuvvetlidir, doğrudur. Ancak bu tüfekleri zaten güç isteyen kullanıcılar aldığından pekçok kullanıcı için sorun olmamaktadır, eğer daha az tepme istiyorsanız Hatsan Mod 90, Mod 80 gibi daha stabil modelleri tercih etmeniz doğru olacaktır. Hatsan gibi ülkemizin önemli değerlerinden biri olan bir firma hakkında "sakın almayın" demek bana göre yanlıştır. Bizler yerli sermayeyi destekleyelim ki ülkemiz bu konuda dünyanın önde gelen bir ülke olsun.

      Sil
  4. hatsan 125 sniper aldım üzerinde bu dürbün anısı vardı 25 atışsan sonra kayodu en sonunda zanedersem 5 veya 6 kutu pelet atıktan sonra bozuldu taretlerinin haret etirince boşa dönüyodu gitim markoptik yivli tüfek dübünü aldım onunda yakları 1,5 cm oldugunda tüfege takamdım sportsmatch dampa ayak aldım şimdi sorunsuz ne kayma var ne birşey dürbünde ama bu optima dürbünleri almayın paranıza yazık olur alırsanızda sıfırlamaya çalışırken ne demek istedigimi anlarsınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murat bey, Hatsan Mod 125, Hatsan ın en güçlü olan modelidir ve dürbün ile değil gez-arpacık takımı ile kullanılması daha doğru olur. İlla dürbün kullanılcaksa sizin de yaptığınız gibi ateşli silahlar için üetilmiş dürbünler tercih edilmesi gerekir.

      Lütfen Tüfek satın alırken almak istediğiniz tüfeğin ihtiyaçlarınıza uygunmu değilmi önce bunu araştırıp ondan sonra karar verin.

      Sil
    2. hocam bana hatsan mod 125 sniper için uygun bi dürbün önerir misiniz? marka ve model olarak.

      Sil
  5. orhan bey merhaba,Yaklaşık 1 ay önce hatsan bt65 tüfek aldım ve tüfeğimden çok memnunum.Daha önce hiç pcp tüfek kullanmadım ve size sormak istediğim 2 sorum var
    1.Bt 65 ile gelen optima dürbünlerde mesafe hesaplaması nasıl yapılır.
    2.Pcp tüfekte uzun mesafelerde sapma olmaması için hangi mermiler kullanılmalı ve mermi alırken neye dikkat etmeliyiz.
    İlginiz için şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa bey merhaba,

      Tüfeğiniz ve DÜrbününüzün balistik değeleri hakkındaki tüm sorularınızı ChairGun programı ile kolayca öğrenebilirsiniz, Chairgun programının kullanımı hakkındaki bilgiler blogumda mevcuttur.

      Optima dürbün'ün diğerlerineden farklı bir yanı olmaması nedeni ile birazdan söyleyeceklerim aşağı-yukarı tüm dürbünler için geçerlidir.

      Mil-Dot artıkıla sahip olan dürbünler (optima da bunlardan biridir), Bu tip artıkıla sahip dürbünlerle yapılan atışlardaki hesaplamalar şu link'te anlatılmıştır : http://orhancengizk.blogspot.com/2010/09/mildot-nedir-pratik-sekilde-nasl.html?showComment=1372659274415#c7844036989434087308

      Sil
  6. başlık Dürbün / Scope : Optima 3-9x44AOE
    yani paralask lı model resim ve incelme E paralasksız modelin bi zahmet düzeltin.
    AO paralasklı dürbünlerde bulunur.

    YanıtlaSil
  7. diana 350 ile dürbünlü ve dürbünsüzgrupman yaptıramıyorum sorun namluda olabilir mi yada nerede olduğunu nasıl anlıyabilirim.

    YanıtlaSil
  8. optima 3*9*44 dürdün ve y<t<gun dampa kulaanıyorum.

    YanıtlaSil
  9. Optima 3 x9x44 target av tüfeği için uygun mu? Mesafesi ne

    YanıtlaSil
  10. orhan bey iyi günler ,ben kral safari magnum aldım tepmesi fazla ama mod 125 kadar mı bilmiyorum, optima 3-9 44oe dürbün alacağım uygun mudur ?

    YanıtlaSil
  11. Hatsan mod 125 çok kaliteli bir tüfek. 1 haftadan beri kullanıyorum. Çok kaliteli. Dürbün için extra bir sabitleyici aldım. O da tüfeğin tepmesine dayanamadı. Gövde üzerindeki dürbün kızağı zarar gördü. Kızak silaha göre kalitesiz. (Bence) adığım bayiye götürüp ne gibi bir çözüm bulacakları, soracağım. Silahın vuruş gücü ve menzili çok iyi.

    YanıtlaSil
  12. merhaba hatsan mod 25 süperchanger aldım dürbün ne alabilirim. yardım eden olurmu

    YanıtlaSil
  13. MOD 9O İÇİN DÜŞÜNÜYORUM UYGUNMUDUR
    BU DÜRBÜN

    YanıtlaSil