31 Aralık 2012 Pazartesi

İnceleme / Review : Hatsan AT44









Ülkemizde üretilen ve yerli malı olarak piyasaya sürülen ilk PCP tüfek...
AT44 adı firma sahibi Abdullah bey'in adının ve soyadının baş harfleri (A)bdullah (T)aşyağan ve doğum yılı olan 19(44) kelime ve harflerinin bir araya gelmesinden oluştuğu pek çok yerde geçmektedir. AT44'ün şu anda piyasada 7 farklı versiyonu bulunmaktadır ve uzun namlu-uzun tüp modelinin de satışa çıktığı 16 mart 2010 itibari ile duyurulmuştur. Havalı Silah atıcılığına merak salıp, uygun fiyata PCP tüfek sahibi olmak isteyenlerin ilk tercihi olmaktadır. AT44 ülkemizde fiyatına göre performansı oldukça iyi bir tüfektir, ancak bu tüfekle eğer atıcılık talimi, yani hedef kağıdına grupman çalışması yapılacaksa verimli mesafe mesafe normal namlu için 100, yeni nesil namlularda 100-120, LW namlularda ise maksimum 150 metredir, tüfeğin gücü, kurma kolunun arkasında bulunan setuskur vidasının sıkılıp-gevşetilmesi ile ayarlanabilmekte ve ortalama 650-980 fps hızlar arasında kullanılabilmektedir (16 grain mermi için).

Hatsan's first PCP rifle with Hatsan name. (Hatsan manufacturing for many EU companies such Webley, Hammerli, etc...)
Hatsan AT44 = Hammerli Pneuma = Hale Storm.

The model name of the rifle coming from name of company owner Mr.Abdullah Tasyagan and birth year 1944 = AT44.. The AT44 have 7 variation on the market, and a Long version coming soon (longer barrel and longer air reseviour) the name of this variation is AT44 Long. Hatsan AT44 is a economic and good PCP rifle for newbie airgun shooters, price/performance rateis very good PCP rifle. WithStandart barrel (on the first models) possible to make 10cm groups from 100 meters distance, with new 12 groove and land barrels up to 100-120 meters distances and with Lother Walter barrels up to 150 meters distances if effive ranges. All models have a power adjustment screw back of the cookink lever (can access it only if stock removed) and power can adjust from 650 to 980 (approx) fps with 16 grain


EKLEME-18.09.2010 : Bugun Hatsan'ın ana bayisi olan Bahtiyar av'a yaptığım ziyarette AT44'ün yeni ve daha büyük 230cc hava tüpüne sahip (eskisi 180cc) ve 60cm uzunluğunda dünyaca ünlü Lother Walter namlulu olan versiyonu piyasaya çıkmış, bu yeni hali ile bu tüfek yetenekli ellerde etkili mesafesi 200 metreye kadar ulaşabilir...

Atış arkadaşlarımdan biri olan Başar arkadaşımız , sahip olduğu bu model ile 50 yard (45.7 metre) mesafede 0.401 inch (9.8mm) alana 5 atış 5 isabet sağlamıştır ki bu kolay bir başarı değildir, bu mesafede iyi grupman yaptığını söyleyen pek çok avrupalı atıcı bu grupmanı genellikle yapamaz...


YOUTUBE VIDEO
video



Tüfek; avrupalı rakiplerine göre biraz daha fazla bakım ve teknik servis ihtiyacı istese de Hatsan'nın ülke çapında nam salmış çok iyi teknik desteği sayesinde bu açığı kapatılmaktadır. Eğer bir PCP tüfeğe sahip olmak isteniyor ve bütçe 300-800 TL arasında ise AT44'nün versiyonlarından bir tanesini seçmek doğru bir çözüm olacaktır.




46 yorum:

  1. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Yeni LW namlulara , Air Striper uygulanabilir mi?Faydası olur mu?
    Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Birden fazla LW namluya sahip model var, eğer namlu ucunda 1/2 UNF diş açılmış ise, air-striper uygulanabilir. Faydası tartışmalı olmakla birlikte, bana göre 30 fpe üzeri tüfekler de mutlaka az da olsa faydası olmaktadır...

    YanıtlaSil
  4. Orhan Abi,

    Bu saatte hizmete devam.Bravo valla:)Bu işi sen gibi sevenler olduğu için şanslıyız.

    YanıtlaSil
  5. estafurllah ve teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. Yeni Başlamayı düşünüyorum AT44 mü tavsiye edersiniz yoksa başka bir model mi

    Teşekkürler....

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Ömer,

    Yeni başlayanlar için AT44 ü tavsiye ederim. Ancak alırken LW namlulu LONG modelini alırsan güzel bir seçim yapmış olursun...

    Yeni tüfeğin şimdiden hayırlı olsun...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,

    Teşekkür ederim. Bir sorum daha olacak hatsan mod 135 için de düşüncelerinizi öğrenebilirmiyim. bu ikisi arasında gidip gelmekteyim. bunun için de tecrübelerinizi paylaşırsanız cok memnun olurum şimdiden çok teşekkürerimi sunarım. İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  9. ve tavsiyelerinizi :)

    Tekrar görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
  10. Orhan bey öncelikle böyle bir site hazırladığınız için size teşekkür ederim...

    Adım ARDA

    AT44 serisi hav. tüfeklere ilgim var.Kendi çapımda atıcılık merakım var.

    Tabanca atışları yapıyorum.(Sarsılmaz,Baretta)bunlarda ses,atış alanı ve mermi temin etme sorunu var.

    AT44 serisi hav. tüfeklerde AT44W-10 ve AT44S-10MW serisinde kararsızım.

    AT44 'le atışım yok; sizin bu modellerde tavsiye ediceğiniz ve sizce aralarındaki artısı ve eksisi nelerdir.

    saygılar.....
    MSN ADRESİM: ogretim@hotmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu soru, aynı zamanda bana mail ile de sorulduğundan mail şeklinde cevaplanmıştır

      Sil
  11. Orhan abi oncelikle bunca araştırman için sana teşekkür ediyorum.
    Sana bir sorum olacak;
    Nikko strling gameking illuminated 4-16x50ao mildot dürbün aldım.Ancak mildot işine kafam basmıyor merkezi 15metreye ayarladıgımızı düşünürsek alttaki mildotların araları kac metre yane merkezin altındaki mildota gore nişan alıp atarsam kaç metreye gider,2,3,4. mildotlar arası kac metre mesafe var.
    Biraz uğraştıracak bi araştırma olucak galiba ama bişeyler bulup biizmle paylaşırsan cok sevinirim şimdiden teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu soru, aynı zamanda bana mail ile de sorulduğundan mail şeklinde cevaplanmıştır

      Sil
  12. Bu arada salı günü at44-10long premıum'uma kavuşuyorum cok heyecanlıyım... :)

    YanıtlaSil
  13. s.a kolay gelsin.abi ben hatsan bt 65 sb modelini aldım .gücü fena deil ama tatmin edici olmadı benim için.öncelikle bunu güçlendirmemin bi yolu varmı ?(18.13 grain pellet le yapdım atısları. 22 cl 5.5) bide dürbünü pek ii sayılmaz gibi .optima verdiler yanında .mil dot olyı olmadgından metre metre ayar yapamadm..güçlendirme konusunda biraz yardımcı bilgi verrsen sevnrm k.gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu soru, aynı zamanda bana mail ile de sorulduğundan mail şeklinde cevaplanmıştır

      Sil
  14. merhabalar üniversite öğrencisiyim,bu sporda 2. tüfeğimi almak istiyorum ilki eserin eski bi modeli abiden kalma:)şimdi mod 125 yada torpede 155 e hayran kaldım acaba 2.el satışların olduğu bi site ya da bi dükkan bi yer var mı şimdiden çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. merhaba ben kıbrısda yazıyorum sizlere,yakında hatsan at44-10 long almayı düşünüyorum tüfek hakkında önceden araştırma yabdım ama aklımda olan sorular war ben aşagı yukarı 100-120 metre arası atıslar yabmak istiyorum acaba bu silah bu mesafelere uygunmu??yada bu mesafelerde etkili atışlar yapılabirmi??

    YanıtlaSil
  16. bende at44 almak istiyorum. at44w-10 yada wx.LW namlu. ancak bazı sitelerde alırsanız başınıza bela alır servisten geri gelemezsiniz denmekte. aslı nedir yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. ORAHAN ABİ,

    BEN AT 44 LONG LW İLE İLGİLİ Bİ KAÇ ŞEY SORACAĞIM.
    BU SİLAHI 3 HAFTA ÖNCE ALDIM BU SİLAHIN EN UZUM VURUŞ MESAFESİ KAÇ METREDİR,BİR DE TÜPÜMDE 50 BAR HAVAM VARKEN ATTIĞIM SAÇMA 70- 75 METRE SONRA YERE DÜŞTÜ BU NORMAL MİDİR ,BEN ACEMİSİ OLDUĞUMDAN VE SİLAHIMI YENİ ALDIĞIM DAN ACABA SİLAHA BİR ŞEY Mİ OLMUŞTUR DİYE KORKTUM AMA UMARIM 50 BAR HAVA İÇİN NORMAL BİR MESAFEDİR. ORHAN ABİ VEBU KONUDA TECRUBELİ HERKEZİN CEVAPLARINI BEKLİYORUM.ORHAN ABİ BÖYLE BİR BLOGLA TECRÜBELERİN VE ARAŞTIRILARINDAN FAYDALANMAMIZA OLANAK SAĞLADIĞIN İÇİN DE ÇOKK TEŞEKKÜR EDİYORUM.ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili kardeşim,
      öncelikle AT44 serisi ve hemen hemen diğer tüm pcp tüfeklerin ortalam çalışma basıncı 120-200 bar aralığıdır, 100 bar'ın altında düşütüğünde tüfeğin hiç çalışmama durumu bile söz konusu olabilir, mümkün olduğu kadar atışa giderken tüfeğini maksimum hacimde dolu tutmaya çalışman; atış keyfi hemde tüfeğin kendi tüpünün sağlığı açısından daha doğru olur. 50 bar hava ile 70-75 metre gitmesi çok normaldir daha fazla gitmesi anormal olurdu, ama yukarıda dediğim gibi 50 bar ile çalıştırmamak lazım. Ayrıca birçok arkadşaın tüfeği 50 bar a düşünce poofff diye bir ses ile tüpteki tüm havvayı tahliye edebilmektedir, böyle birşeyle karşılaşırsan korkacak bir durum yoktur, tüfeği kurulu hale getirip hava dolumu yaptığında tüfeğin tekrar normal hale geldiğini göreceksin, eğer pompa ile dolum yapıyorsan ve tüfeğin yukarıda anlattığım şekilde tamamen boşalırsa epey bir pompa yapmak zorunda kalabilirsin...

      Selamlar

      Sil
  18. abi bu arada bahsettiğim silah 5,5 mm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence en iyi kalibreyi almışsın... :)

      Sil
    2. abi yardımcı olduğun için çok saol.)

      Sil
  19. merhaba orhan abi ;at 44'ümü düşük barda kullandığım için beni daha önce uyardığın şekilde tüm havasını bir anda tahliye etti.silahı aldığım bayyyide scuba tüple dolum yaptık valf yapışmış bu yüzden 160 bardan fazla dolduramıyoruz doldurmaya çalışınca va tüpe değil dışarı çıkıyor,silahı satan abi zamanla valfin kendilğinden açılacağını söyledi,birde öğlen sıcağında atış yaptığımdan aşırı ısınan namlü ve tüp nedeniyle de valfin kapanmş olabilir dedi.ne yapmalıyım servise mi göndereuim yoksa zamanla hakikaten valf kendiliğinden açılır mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakan kardeşim, muhtemelen birkaç dolum sonra normale dönecektir, ancak istersen servise göönderiver hem zaman kaybbetmezsin hemde genel bir kontrolden geçmiş olur bence daha da iyi olur.

      Selamlar

      Sil
  20. sevgili arkadaşlar, bazen arka arkaya gelen sorular nedeni ile bazı arkadaşların sorularını gözden kaçırabiliyorum, böyle birşey olursa lütfen yeniden sormaktan çekinmeyin. Kesinlikle gelen soruları cevaplıyorum, atladıklarım olursa bana tekrar buradan sorabilir yada mail gönderebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  21. Selamun aleyküm abi. Ben Kasım ve üniversite 2. sınıf öğrencisiyim. Airsoft silahlar ile haşırve neşirliğim oldu ve artık havalı tüfeklere merakım var. Kendime hatsan mod 125 sniper almak istiyorum. Fakat sırf herseferinde kırmak gerektiği için almak istemiyorum. Sizin sayenizde at44 ile işgili sağilıklı bir yoruma rastladım ve tercihlerim arasına girdi. Benim istediğim yandan kurmalı ve min 5 pellet kapasiteli olan bir silah. Bana ne önerirsiniz. Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sorunun cevabı, aynı zamanda bana mail ile de sorulduğundan mail şeklinde cevaplanmıştır

      Sil
  22. selamün aleykum benim deyerli abiciğim şu anda gercek manada yardımınıza ve tercübenize acil ihtiyacım var benim şu andaki mevcut havalı tüfegim gamo cfx royal 5.5 ancak bügün bir abim ve siz deyerli büyügümün tafsiyesi üzerine hatsan at44 serisinden bir tüfek önerdi bu mevcut tüfegimi satıp onumu almalıyım yoksa elimdeki gamo cfx royal da nasıl işime yararmı gerci tek atımlık şimdiden teşekkür ederim cevabınızı bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sorunun cevabı, aynı zamanda bana mail ile de sorulduğundan mail şeklinde cevaplanmıştır

      Sil
  23. Selamün Aleyküm değerli üstadım..Benim aklımda yarı otomatik crosman 1077 var.Bu tüfeğin olumlu yada olumsuz yanlarından biraz söz edermsnz acaba ?? Veya böyle bişey önerirmisiniz ??

    YanıtlaSil
  24. Hatsanın namluları LW değil L@W
    yani alaksı yok iyi namluyla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sn. Bay,
      Adınızı bilmediğimden bu şekilde hitab edebiliyorum ancak;

      Hatsan, LW namlu yazdığı tüfeklerde LW namlu kullanmaktadır. Ancak bir yandan da Kendiside namlu üretimi yapmaktadır. Eğer tüfekte LW namlu yazıyorsa namlu LW'dir, buna benim şüphem yok. Yazmıyorsa kendi ürettiği namludur.

      Lütfen bir firma hakkında iddia da bulunacaksanız delilleri ile birlikte bulunun, ülkemizin silahlı kuvvetlere bile üretim yapan firmasını zan altında bırakmadan önce sağlam kanıtlara ihtiyacınız olmalıdır, aksi durumda yalancı olduğunuzu düşünür insanlar.

      Sil
  25. Merhaba ben kadir. AT44W-10 Satın alıcam.bu tüfek ile ilgili birçok sitede araştırmalar,karşılaştırmalar yaptım ve videolar izledim.Bu tüfek fiyat olarak diğerlerine göre daha cazip,ama izlediğim video larda,namlu çıkış hızının ölçüm cihazları ile yapılan testlerde 5.5mm için fabrikanın verdiği çıkış hızından daha düşük olması.ve sabitleştirilmiş olan bu tüfekle yapılan 50mt atışlarındada saçma'nın sürekli farklı noktalara isabet etmesi (Rüzgarsız havada 10cm kadar fark) ve okuduğum yorumlarda,bu tüfeği alırsanız servisi ile akraba olursunuz,çok arıza veriyor yorumları.beni bu tüfeği alma kararımdan neredeyse vaz geçirecek duruma getirdi.bu sitede de sizin bu konuda tecrubeli olduğunuzu görüyorum.Bu yüzden tüfek ile ilgili bilgi ve görüşlerinizi almak istiyorum.Şİmdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kadir bey, AT44W-10 için genel kanaatim, sizin de yazmış olduğunuz gibi fiyat/performans oranı oldukça iyi bir tüfektir. Bu tüfeği kullanan pekçok arkadaşım var ve tüfeklerinden oldukça memnunlar, hatta aralarında bu tüfeği 2-3 yıldır kullanıp yine aynı memnuniyette olanlarda bulunmaktadır. Testlerde kullanılan tüfekler kimindir yada modifiye görmüşmüdür bilemiyorum ama şahsi düşüncem, bir tüfeğin gerçek performans değerlerinin elde edilebilmesi için enaz 500 atış yapılmış olması ve tüfeğin ayarları ile oynanmamış ve modifiye yapılmamış, yani fabrikada çıktığı durumda ölçüm yapılmış olması gereklidir. AT44 konusunda bana pekçok olumsuz mesajlar gelmesine karşın kendi çevremdeki kullanııcıların tamamının memnun olması beni şaşırtmaktadır. Bir de bir tüfekle ilgili yorum yaparken tüfeğin doğru alternatifler ile kıyaslanması gereklidir, yani bir hatsan at44 alıp bundan bir airarms yada daystate performans beklemek doğru olmaz...

      Benim genel görüşüm bu tüfeği almak isteyen kullanıcıların yazılanlara bakarak teredüte düşmelerine gerek yoktur, tabii ki daha yüksek fiyatlara daya iyi tüfekler vardır ama bu fiyata inanın ekmeğe göre koyulan köfte daha fazladır. Yani alırsanız pişman olmazsınız diye düşünüyorum...

      BU arada bu tüfeği kendi firmam olan www.karadenizavmarket.com dan da temin edebilirsiniz.

      ürünün link'i: http://www.karadenizavmarket.com/index.php?id_product=21&controller=product

      Banka havalesindeki fiyatımız 735 tl'dir.
      selamlar.

      Sil
  26. Orhan Bey merhaba
    Adım mert, pcp tüfek almayı düşünüyorum, kısmetse de sizin sitenizden alacağım. BT65 lerde sb rb kodları görüyorum. w nin wood olduğunu tahmin edebiliyorum. sb ve rb lerin kurma kollarının ayrı hizalarda olduğunu görüyorum. Bu kişisel bir seçimmidir ? Yoksa atıcılığın belli bir ekolüne ait tercih midir?
    Bu tüfekler yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla fiyat performans olarak iyiler, bütün bt65 ler lw namlu mudur? Bir de içimden bir ses ama hiç bir geçerli neden yokken at44 ün lw namlulu long modelinin bt65 lerden daha iyi olduğunu söylüyor tamamen yanılıyor da olabilirim...
    Bir de bu daystate lere bütçe ayırmak gelmiyor içimden makinenin hakkını veremem diye airarms lar da çok güzel görünüyor gözüme. Doğrusu çok kararsız kaldım. Bu işe yeni başlayınca acaba fark etmez mi diye de düşünüyorum..
    Bir yol gösterin lütfen yazılarınızı da okudum içimden bir ses airarms diyor mantığım sen farkı anlamayabilirsin bile ne gerek var diyor. Aslında esas soru acemi biri ne almalı hatsan mı airarms mı?

    YanıtlaSil
  27. orhan bey iyi akşamlar
    hatsan at44 pa modeli havalı pcp tüfek almak istiyorum,pompalı olması ilgimi çekiyor,ancak bazı internet yorumlarında çok sık arıza yaptıgı söyleniyor.iyi bir tercih midir,lw namlulu modeli var mı? aydınlatırsanız sevinirim
    Mustafa Avcı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa bey, ilk çıkan modellerde biraz daha servis ihtiyacı olmasına rağmen yeni üretilen modeller gayet stabil ve sorunsuz olarak çalışmaktadır ve fiyatına göre gayet güzel, iş gören bir tüfektir.

      http://www.karadenizavmarket.com/index.php?id_product=20&controller=product

      Sil
  28. bilgilendirdiginiz için teşekkür ederim
    acaba tüfek stokta varmı? karadenizavmarkete telefonla ulaşmakta zorluk çekiyoruz,saygılarımla
    mustafa avcı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefonlarımıza, pazar günleri dışında hergün 9.00 - 19.00 arasında ulaşabilirsiniz

      Sil
  29. Orhan Bey,
    AT44 (5.5 cal) almak istiyorum fakat Long LW namlu olanların m/sn hızları daha tatminkar görünüyor. (5.5 cal-325 m/sn).Fakat fiyatlar 1050 ile 1200 arası değişiyor. Dolayısıyla bu fiyata daha doğru bir seçim (yerli-yabancı) konusunda tavsiyeniz olur mu?

    YanıtlaSil
  30. merhaba Orhan abi adım Hakan 6 LİTRELİK 300 BAR SCUBA TÜP at 44 long lw ukaç defa şarj edebilir.Yardımınız için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  31. Merhaba Orhan bey,

    Silah değerlendirme blogu'nuzu yakından takip etmekteyim.Değerli paylaşımlarınız için teşekkür etmek isterim.

    Son iki aydır almak istediğim havalı tüfek modeli ile ilgili araştırmalar yapıyordum ve sonunda "Hatsan AT44WX LONG LW-10" bu tüfeği almaya karar verdim.

    Sizi rahatsız etmemin nedeni son olarakta sizin gibi tecrübeli birinin fikirlerini almak bu silah hakkında "Hatsan AT44WX LONG LW-10".Bir kaç sorum olacak cevaplarsanız bana çok yardımcı olursunuz.

    *Bu tüfeği modifiye ederek daha stabil ve güçlü hale getirebilir miyim ?
    *Özellikle 150- 200 m gibi mesafelere atmak istiyorum.Bu silah sizce bu mesafeler için uygun mudur ?
    *İşçiliği nasıldır, çok arıza yaşarmıyım ?

    Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.Sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  32. Merhaba Orhan bey.Nasipse 2 aya kadar bende bir havalı tüfek alacağım. Atıcılığa karşı ilgim var ama silahlar husunda pek bilgim yok. Sıradan bir av bayinde AT44-10' u gördüm. Fiyatı 700 lira. Tüfek oldukça hoşuma gitti ancak tüfekleri bilmediğimden tavsiyenize ihtiyacım var.Ayrıca atıcılıkta yeni başlayanlara tavsiyelerinizi de bekliyorum. Özellikle bakımlar tüfek bakımları noktasında. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  33. merabalar abicim biirşey danışmak istiyorum tecrübelerinizden istifade ederek at44 long lw alıcam ama bir kaç yabancı sitede hatsan at44 ün lw namlularının sahte olduğunu duydum lothar walther yerine Lothar & walther yazıp isim hokkabazlığı yapıldığı yazıyordu hatsana bu durumla ilgili mail attım kesinlikle lw yazan namluların lw olduğunu söylediler bir de size danışayım dedimacaba böyle bir ihtimal var mı çünkü lw namlulu bir silah istiyorum ben sizce lw namlulu at44 ler gerçekten lw namlulu mudur teşekkür ederim değerli abim

    YanıtlaSil