31 Aralık 2012 Pazartesi

Pompa / Pump : Hill PCP Yüksek Basınç Pompası

Yüksek basınç pompaları, özellikle PCP tüfeklerin tüplerini doldurmak için kullanılmaktadır, görüntü olarak bisiklet pompalarına benzemesine rağmen, 250 bar gibi inanılmaz yüksek basınçta hava pompalarlar (bilgi: ortalama bir otomobil lastiği 30-32 psi basınca kadar şişirilir, bu pompa ile 4,500 psi (250 bar) basabilirsiniz.







Hill pompa ingiliz malı olup kullandığım sürece fiyatına göre mükemmel diyebileceğim bir performans sergiledi, üstelik 250 bar'a kadar hava basabiliyor olması ekstra bir artıdır çünki her pompa ile bunu yapamazsınız. Yüksek basınçlı PCP pompaları kullanılırken eğer bütçeniz müsade ediyorsa, genellikle pompanın yanında verilmeyip ayrıca para ile satılan ama aslında bana göre çok önemli olan nem tutucuyu da alınmalıdır ki tüfeğinizin hava tüpü zamanla içten içe korozyona uğrayıp ömrü kısalmasın... Birde yine pompalar periyorik olarak silikon gres ile yağlanmalı, ayrıca sık kullanımda aşırı ısınmasına müsade edilmemelidir, bu pompanın oringlerinin aşınması neden olurki pompanızın hem ömrü kısalır hemde verimi düşer, pompanın oringleri en çok 6 ayda bir yenilenmeli, komple bakım yapılmalıdır, bu kurallara dikkat edildiğinde pompa yıllara hizmet verecektir. Ancak benim son tavsiyem pompa ile uğraşmayıp pompa fiyatına satılan 8-10 litrelik 200-230 bar kullanım basınçlı scuba tüp edinmenizdir, 1 kez 220 bar doldurduğunuzda, tüfeğinizi bu scuba tüpten, tüfeğinizin tüp kapasitesine bağlı olarak 15-40 arası 220-190 bar arası rahatlıkla doldurabilirsiniz. (belki daha fazla) tüpü tekrar 230 bara doldurtmanın maliyeti sadece 8-10 tl'dir. Dolayısı ile şahsi düşüncem, pompa ile uğraşmaya değmez, ancak bulunduğunuz bölgede scuba tüpü dolurtmanız sorun oluyorsa o zaman pompa tek çözümdür.

18 yorum:

  1. Yazılarınızı takip ediyorum. Bu pompayı almayı düşündüğüm için benim için faydalı bir yazı oldu. Bunun için teşekkürler. Ancak tüfekler hakkında da güzel ve faydalı tesbitleriniz olmasına rağmen AT44 hakkında yorumunuzun olmaması üzücü. AT44 tabiri caizse birazdaha bütçesi kısıtlı olanların PCPsi. Sizin inceledikleriniz ise daha yüksek tabaka. Lütfen alt tabakaya da hitap.... :) Saygılar HKARA

    YanıtlaSil
  2. Sayın HKARA, blog'un en başında yazdığım ancak kullandığım silahlar ve ekipmanlar konusnda yorum yazıyorum, fakat siz de haklısınız, ülkemizde en çok kullanılan fiyat ve performans olarak gayet uygun bir tüfek olan AT44 benimle atışa gelen arkadaşların çoğunda bu tüfekten mevcut, aslında pek çok kez de atış yaptım ama bir dahaki buluşmada arkadaşların bir tanesinden tüfeği 1 haftalığına alıp, inceleyip, en kısa zamanda burada yazarım.
    Ayrıca yorum yaptığınız için de teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. bende evanix almayı düşünüyorum onceleri baya bı yaylı havalı tüfekte kulladım ama amöterce bu dedığiniz sılahların hızlarına bakınca acemılıme verin evanix baya bı baktım en hızlısı güç derken nasıl bı gucten bahsettıgınız anlatırsanız sevırım gercekten kafam cok karıştı bana acıkcası güçlü bi pcp lazım yardımcı olursanız sevinirim çünkü sitelerde verilen hız güç bilgileri gercekten cok değisken teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  4. hasn: hangi tür yaylı tüfekleri kullandınız bilmiyorum ama ortamala yaylı tüfeklerin gücü 10 ile 20 fpe arasında dır. Evanix S10 PCP tüfeğin standart gücü 48 fpee civarı idi yanlış hatırlamıyorsam. Evanix fiyatına göre gayet güzel bir tüfektir. Güç olarak kıyaslama yapabilmeniz için yazıyorum; isabet ettirebilirseniz 250-280 metre mesafedeki soda şişesini kırsabilirsiniz. Kuvvetli bir yaylı tüfek ile bu mesafe 100-120 metre civarındadır..


    Acnak evanix isabetlilik konusunda AirArms yada Daystate gibi tüfekler yanında biraz zayıf kalmaktadır, evanix ile isabetli atış yapılabilecek maxsimum menzil 150-200 metre arasıdır, 200 metreden sonra isabet oranı gerçekten çok düşmektedir. Ancak 200 metreye kadar isabetli atışlar yapılabilir.

    YanıtlaSil
  5. teşşekür ederim ben evanix ar6 yı almayı dünüyorum saten onu yazmamışım kusura kalma yaylılardan gamo kulanmıştım en son ama ne demek istedıgınızı anladım bana hatsanı önerdiler ama bana gercekten pek tatmınkar gelmedi özürle ar6 yı kulandıysanız ve nasıl guvenli bi şekılde temın edebılcemı ıletırseniz cok sevinrim ve bu farkın namlu ılemı ılghılı oldugunu ögrenirsem cok sevinirim gercekten cok meraklıyım bu parayı verip rezil olmata istemiyorum:)

    YanıtlaSil
  6. hasn:

    Evanix AR6 da gayet güzel bir tüfektir, aldığında pişman olmadan keyifle kullanabilirsin. Evanix AR6 nın üretilme amacı av yapmak isteyenlere yönelik olduğundan güç olarak S10 modelinden daha güçlüdür. Şarjörü 6 adet mermi alır ve av amaçlı üretilmiş uzun mermileri de kullanabileceğin şekilde tasarlanmıştır, kurma sistemi başka benim hiçbir tüfekte görmediğim horozlu kurma şeklinde dir ki kullanan arkadaşlar bu kurma şeklinden çok keyif aldıklarını yazıyorlar, horoz 2 şekilde kurulabiliyor, birincisi horozu parmağınız ile çekip kuruyorsunuz, ikincisinde ise seri atış yapmak istediğinizde tetiğe gerekli miktarda basınç uygulayarak tek hareketle hem kurup hemde atış yapabiliyorsunuz, tabiki horozu manuel kurmak çok daha kolay ve tetik çok hafif oluyor, ama otomatik atış yapmak istediğinizde horozu kurmak için gerekli çabayı tetiğe uygulayarak harcadığınız için tetik doğal olarak sertleşiyor, kurma tercihi tamemen kendi kişisel tercihinize kalmış..

    Evanixleri Hilal Av Veli katranca satıyordu, ancak şu anda stok ta görülmüyor, telefonla sorarak son durumu öğrenebilirsiniz.

    Site adresi:
    http://www.hilalav.com.tr/default.asp?git=8&altkategori=58

    tüm iletişim bilgileri sitede mevcut.

    YanıtlaSil
  7. Sayın abi ben iki tane süper silahların fiyatları hakkında bilgi ve nerden temin edebileceğimi öğrenebilirmiyim.
    1 - daystate air range

    2 - AA s410 xtra fac

    YanıtlaSil
  8. Evet, her iki silahı da kullandım ve gerçekten her ikiside gayet güzel silahlar, yalnız kategorileri farklı, başka bir yazım da da söylediğim gibi "eğer bir AA s410 bmw yada mercedes yada audi ise, daystate air ranger bir ferrari'dir." gerçekten durum böyle, bu yüzden bir daystate air ranger'a ödeyeceğiniz paraya 2 adet AA s410 alabilirsiniz, peki bu farkı ödemeye değer mi diye soracak olursanız şahsi düşüncem kesinlikle değer, bu tüfekle ciddi ciddi 50 metreden kalbe tek atışla domuz vuruyorlar.... daha fazla söze gerek yok sanırım...

    Nereden temin edebileceğiniz konusuna gelecek olursak, AA s410'ları en son yatagun firması getirmişti, daystate'leri ise AA spor malzemeleri (Kemal Aktaş) getirmektedir, şimdilik AA s410'lar konusunda değil ama Daystate konusunda size yardımcı olabilirim. Bana email ile (orhancengizk@gmail.com) cep telefonunuzu bildirirseniz, size ulaşıp gerekli bilgileri verebilirim...

    YanıtlaSil
  9. sayın abi telefonum 05069940620 ararsan bilgilendirirsen çok makbule geçer.Allah razı olsun şimdiden.

    YanıtlaSil
  10. normal sanayi komporosörleriyle pcp tüpünü doldurabilirmiyiz yada dolarmı ne olur arkadaşlar bilgilendirirzeniz sevinirim

    YanıtlaSil
  11. Normal sanayi kompresörleri genelde 6-10 barlık basınçlar üretir. Bizlerin kullandığı tüfekler ortalama 200 ile 250 bar basınçlar arasında çalışır. Bu kadar yüksek basınç üreten özel kompresörler vardır. Bunun için 200-300 barlık algıç tüpleri alıyorum ve onları toplamda 8-10 tl gibi bir maliyetle dalış merkezleri yada sınai gaz dolumu yapan yerlere kuru hava (dikkat kesinlikle oksijen değil!!) doldurtuyoruz. büyüklüğüne bağlı olarak bir dalgıç tüpü ile ortalama bir pcp tüfeği 10 ile 30 kez arası rahatlıkla doldurabilirsiniz...

    YanıtlaSil
  12. selam ben faik bende bir pcp tüfek almak istiyorum bana önereceğiniz en güçlü etkili ve menzlli tüfek modeli hangisidir ve nerden güvene temin edebilirim tklr.

    YanıtlaSil
  13. 6 litrelik 300 bar scuba tüple at 44 long u kaç defa doldurabiliriz ?Cevap için şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  14. Slm bende pcb tufek almayi dusunuyorum ama kafalar oyle karisiyorki menzili ve isabeti en yuksek en guclusu av icin neyi onerirsiniz, tsskr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütçeniz müsade ederse, Daystate Air Ranger, yerli olsun ekonomik olsun derseniz Hatsan BT65 Elite ihtiyacınızı gürecektir.

      Sil
  15. valther dominator 1250 ft bu pcp için bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim almayı düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Walter Dominatör almayın efendim. Bir dönem gelen tüm water donimatörlerin tüpleri hasarlıydı, ellerindeki tüm sorunlu tüfekleri Türkiyeye göndermişler sanırım. Walter dominatörden çok daha iyi tüfekler mevcut piyasadai, mesela Air Arms, Hatta Hatsan BT65 alın daha iyi edersiniz.

      selamlar

      Sil
  16. slm abicim benjamin marauder s.zce nasıl bi silah denildiği gibi domuz tilki vs atış yapıyorlar doğru mu? bu silahı önerir misiniz?

    YanıtlaSil