31 Aralık 2012 Pazartesi

Daystate Air Ranger 215 Metre Atışları

Güzel bir bahar günü, hava sıcaklığı 21 derece civarındaydı, uzun zamandır kış nedeni ile böyle atışa uygun bir gün bulamadığımdan bir arkadaş ile birlikte araziye gittik, yaklaşık 2 aydır sahip olduğum ancak henüz uzun mesafe atış denemesi yapmaya fırsat bulamadığım Daystate Air Ranger tüfeğim ile uzun mesafe atış denemesi gerçekleştirdim, tüfeğe uzun mesafe atışı konusunda henüz tam alışkın olmadığımdan 215 metre mesafeye atış yapmaya karar verdim (ileride bundan daha uzun mesafelere atış yapmayı planlıyorum). Ancak Air Ranger ile uzun mesafeye atış yapmak için normalde 230, hatta mümkün olabiliyorsa 250 bar basınç ile yapmak daha doğru olacak, ancak scuba tüpümde 200 bar hava vardı, fakat gene de sonuç beni çok memnun etti, bir kez daha bu tüfeğe sahip olmanın büyük bir ayrıcalık olduğunu hissettim...

Aşağıdaki resimde atış yapılan noktadan hedefin olduğu yeri görüyorsunuz (hedef kırmızı renkli ok ile gösterilmiştir.) (resim üzerine tıklayarak, daha büyük halini görebilirsiniz.)


Atış ekipmanı ve atışın yapıldığı nokta
Atıcı................:Pars
Mesafe............:215 Metre
Tüfek..............:Daystate Air Ranger 0.22 / 70 fpe
Optik...............:BSA 3.5 - 10 x 50, atışlar 9 büyütmeyapıldı
Mermi..............:Daystate Range Master, 29 grain
Tüp Basıncı.......:200 bar
Sıcaklık............:21 derece
Rüzgar.............:Hafif-Orta güçte, Değişken yönlerden esiyordu.
Atış Sayısı........:5
C-T-C..............:20cm


* Atışlar 200m hedef kağıdımız olmadığından, 100 metre hedef kağıdına yapıldı, 200 metre hedef kağıdında grupmanın daha küçüleceğini tahmin ediyorum



Bu tüfek ile başka bir havalı tüfek ile yapılması mümkün olmayan mesafelere atış yapmak mümkün. Normal bir PCP havalı tüfek ortalama 30 fpe gücündedir, Daystate Air Ranger ise standart olarak 70 fpe güç ile satılmaktadır, ayrıca ufak 1-2 ayarlama ile 80-90 fpe'lere kadar çıkmaktadır, profesyonel modifiye çalışması ile de 100 fpe nin üzerine çıkabilmektedir. İşte bu çok güçlü tüfek ve bu güce uygun mermi kullanımı ile diğer hiçbir PCP tüfek ile yapılamayan atışların yapılması mümkün olmaktadır. Sonraki hedef 280 metre olacaktır.

12 yorum:

  1. elinize sağlık.kazasız belasız atışlar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. güzel yorumunuz için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar Sn.Pars. Tabanca ve yivsiz av tüfeği kullanıcısıyım. Bir süredir de bu tarz airgunlara merak sardım. Ancak bu silahları nereden ve ne kadara temin edebileceğimi bulamadım. Sizin bu sayfada testini yaptığınız bu silah, sanırım mevcut seçenekler içinde en rasyonel olanı. Silahı ve diğer aparatlarını nereden ve ne kadar temin edebilirim/etmeliyim? yardımcı olursanız sevinirim. selam ve sevgilerle.

    YanıtlaSil
  4. merhaba,

    Daystate marka tüfekler, ülkemize en yakın zamanda ithal edilen marka olup, dünyadaki en kaliteli ve en güçlü havalı tüfeklerden bir tanesidir. Atıcılığın ana vatanı sayılan ingilterede üretilmiş ve ingilterenin en çok tercih edilen FAC (ateş silah sınıfında kullanılan) tüfeklerinden bir tanesidir. Tüfeği temin için AA Srpo malzemeleri firmasını arayabilirsiniz, ilgili Kemal Bey'dir. bana mail adresinizi bildirirseniz (benimki: orhancengizk@gmail.com) size email ile direk Kemal bey'in cep numarasını yazarım)

    YanıtlaSil
  5. sayın pars daha önceki googlede yaptığım aramalarda türkiyedeki en hızlı fpsnin evanix olduğunu sanırdım 1315fps hızı ile ancak daystatenin 100fpe ye kadar modlandığını düşünürsek evanix bu hızı yaklaşık 50fpede yapıyordu 2000fpsden yüksek çıkış hızı görüyoruz (zaten en çok merak ettiğim de fps ya da m/sn cinsinden daystatenin hızıdır ya)inanılmaz bir rakam yaptığınız paylaşımlar için çok tşk ediyorum

    YanıtlaSil
  6. Daystate Air Ranger 100 fpe ye modlandığında 16 grain mermiyi teorik olarak 1678 fps hızı ile atması gerekir. Daystate tüfekleri bu tip modlama yapıldığında çalışma imkanı vardır ama bu hızla atılan bir pellet zaten 1500 fps'lerde erime noktasına ulaşacağından yaklaşık 1 gramlık merminin istikrarlı şekilde yoluna devam etmesi mümkün görünmemektedir... Bunun önüne geçmek için daha ağır pelletler kullanarak pelleti 1,200 fps nın altında tutmak daha doğru olacaktır. Bu tip özel uygulamalar için Daystate'in Türkiye temsilcisi Kemal Aktaş ile detaylı görüşebilirsiniz... email : aktaska@yahoo.com

    YanıtlaSil
  7. Uzun süredir uykularımı kaçıran tüfektir kendileri... Ama fiyatı hakkında net bir bilgi bulamadım. Fiyat konusunda yardımcı olurmusunuz?

    YanıtlaSil
  8. çok güzel tüfek fakat bi okadar da alınamayacak tüfek... fiyatı çokk uçuklarda... bana göre herkes değilde, çok nadir kişilerin alabileceği bir tüfek.. ancak parası olan için bir numaralı pcp i

    YanıtlaSil
  9. sayın pars ben daha önce yaylı tüfek kullandım pcp ye geçiş düşünüyorum fakat arada kaldım evanix windy city mi air rangermi sağlamlık ve 100 mt gibi mesafelerde hangisi daha net atış yapar fiyat farkı yarı yarıya ama bu konuda size danişim dedim gönlüm air ranger den yana fakat diğeride net kuvvetli atatmı ???

    YanıtlaSil
  10. s.a bn pcp tufek alıcaktım 300 400 metreye gıtsın baska bırsey ıstemem bılgı lı oldugunuzu sanıyorum yardım edersenız sevınırm

    YanıtlaSil
  11. Paylaşım için teşekkürler.çok yeni bir atıcıyım.Gamo Shadow 4.5 yaylıyla başladım.Hatsan sdw 65 6.35 le devam ettim.Ancak tabir caizsse böyle bir canavar istiyorum.Sorum şu ki gene Daystate firmasının çıkardığı bir tüfek var air wolwerine 303 diye.inceleme fırsatınız oldu mu?Veya sizin yorumladığınız günden bugüne bu tüfekten daha iyisi geliştirilebildimi ve biz Türkiye'de nasıl alabiliriz?Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, normalde artık bu blog'ta cevap vermiyorum, onun yerine facebook adresimden daha çok soruları cevaplıyorum ama madem yazmışsınız cevap vermek farz oldu :)
      Wolwerine .303 bildiğim kadarı ile ülkemize henüz gelmedi, dolayısı ile incelem imkanım olmadı henüz malesef, ancak yurtdışı forumlarda kullanıcılar gayet memnun olduklarını yazıyorlar. Fakat kullanıcıların beklentileri birbirin çok farklı olabilidiği için bir kişiyi memnun eden bir silah bir diğerini edemeyebilir, dolayısı ile bu konuda net bir cevap yazmak mümkün değil... Benzer kategoride Benjamin Rouge .357 modeli de ilginzi çekebilir, google a yazınca bu konuda pekçok kaynağa ulaşmanız mümkün...

      Sil