31 Aralık 2012 Pazartesi

İnceleme / Review : Safir T14 Yivsiz Av Tüfeği

Ülkemizde kendi konusunda ilk firma olan (şarjörlü av tüfeği üretimi) ve yine ilk M16 görüntülü tüfek üreticisi olan Safir firmasının ürünüdür, 36ga - .410 kalibre yani 10.4mm ebadında av fişeği atmaktadır. Safir-T14 piyasaya çıkmadan önce 36ga tüfekler, avcılar rağbet görmezdi, bu talep azlığından dolayı da piyasada 1-2 yerli üretici dışında fişek bulmak zordu ve yabancı markalar da çok pahalı idi, Safir sayesinde av tüfeği konusunda 0.410 kalibre yeni bir kullancı kitlesine kavuştu.



Tüfek piyasaya 4 farklı version olarak sunuldu, bunlar;
Safir T14 Classic S - Seyyar Kundak

Safir T14 Sabit Kundak



Safir-T14 Seyyar Kundan - Kompakt Model


ve Safir-T14 Sabit Dipcik Kompakt Model



Tüfek, 2.5-3kg aralığında hafif, ergonomik bir yapıya sahip, fabrika Züber marka fişek tavsiye ediyor olmasına karşın, genellikle YAF marka fişekler kullanıcısı çok daha memnun eder durumda, bu fişeklerin kutu fiyatı 12-15 TL bandında ve her kutuda 25 adet fişek bulunuyor. Bunların dışında Federal ve Remington marka fişekler var ki tüfekte çok daha yüksek verimde çalışıyor ancak bun fişeklerin kutusunda 5 adet fişek bulunuyor ve fiyatları da 15-18 tl bandında seyrediyor, yani fişeğin adedi 3-3.5 TL civarında tutuyor, ancak tüfek eğer av amaçlı (özellikle domuz avında) kullanılacaksa federal yada remingtonu özellikle tavsiye ediyor avı yapan kullanıcılar...

20 yorum:

  1. tesekkür ederim bende çatüs 36lık 7+1 ve hatsan at 44 long var... havalıların yeri bambaşka :)

    YanıtlaSil
  2. Havalı tüfeklerin kullanım yeri kendine göre rakipsiz, ateşlilerin de havalıların da yeri başka...

    YanıtlaSil
  3. almak üzereyken bir arkadaşım şarjör kısmıda sıkıntı olduğunu ve tutukluk yaptığını söyledi bu sorunlar hala devam ediyor mu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef Safir çok güzel bir proje olmasına rağmen, üretici firmanın köhne zihniyeti sebebi ile tüfekte bırakın düzelmeyi sorunlar artarak deva ediyor. Ben kendi tüfeğimde bazı küçük düzenlemeler yaptıktan sonra 100 atışta 10 en çok 8-10 fişeği sıkıştırır gale getirebildim, daha da düzeltemedim. Daha iyi çalışması için üzerinde yeniden tasrım yapılması, ciddi modifikasyonlar gerekmekte...

      Özellikle son dönemlerde üretilen tamamen polimer gövdeli modellerden kaçınmak gerekir...

      Sil
  4. Öncelikle selamlar. Genelde safir t 14 av tüfeklerinin sürekli yağlanması ve temizlenmesi gerekmektedir. Piston yay kısmı çok hassas çalışma konusunda bu parçalar dikkat.!

    YanıtlaSil
  5. Merhaba;
    safir t14 silah almayı düşünüyordum. sizlerin yazılarına göre safir t14 ün durumu oldukça kötü. Geliştirmekten bahsetmişsiniz hocam. Ben bu işe yeni giren birisiyim neler yapılabilir adam gibi bir silah olması için. Veyahut vazgeçip başka silaha yöneleceğim.
    S. Emre GÜÇLÜ

    YanıtlaSil
  6. herkese merhaba, Safir kullanıcılarınada selamlar. av malzemeleri av silahları satışı yapıyorum siteniz çok güzel çok teşekkür ediyorum. Bizlerde sizin gibi katılımcılarla üyelerimi
    z sayesinde dünyaya yayılmaya çalışıyoruz. Başarılar diliyorum

    YanıtlaSil
  7. 47 den: bende safir t 14 almayı düşünüyorum ...yorumlara baktığımda bazan sorun yarattığını soylediler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Safir takılmalar yapabilen bir tüfek, ancak yukarıda da anlatmaya çalıştığım üzere eğer tüfek alındıktan hemen sonra mekanizma ve gaz-piston sistemi güzelce sökülük, temizlenip, ufak tefek çapak vs kalıntıları temizlenirse çok daha sağlıklı çalışır hale gelmektedir.

      Ayrıca firma olarak ta safirin sağlıklı çalıma ve performansını arttırma konusunda çalışmalarımız mevcuttur, dileyen arkadaşlara bu konuda ücret mukabilinde destek vermekteyiz.

      Sil
    2. Orhan Bey Selamlar,
      Benimde almış olduğum bir adet safir mevcut. Yanlız daha hiç atış yapma fırsatı bulamadım .Özellikle fişek konusunda problem yeşeyıp yaşamayacağımı bilemediğim için Remington gibi bir markayı tercih etmeyi düşünüyordum . Bu tüfek üzerinde yapılabilecek modifikasyon işlemleri nelerdir? ve yaklaşık maliyeti ne olmakta.
      Nasılsa seyahati sevdiğim için olmaz ise tüfeği alıp bir Cumartesi sabahı kapınızda bitebilirim . Değerli bilgi ve emekleriniz içn teşekkürler
      Emin Bora DEMİREL

      Sil
  8. slm bende alacam safir nasıl kullanılırmı

    YanıtlaSil
  9. BU SİLAHLA İLGİLİ DÜZGÜN YORUM YAPANI GÖRMEDİM NE OLUYOR ANLAMADIM

    YanıtlaSil
  10. Arkadaşlar sırf m16 görüntüsü için heveslendim bu silaha ve eniştemle beraber gözümüz kapalı gittik emniyete işlemleri yaptık silah alma belgelerini çıkarttık av derneğine üye olduk. İnternetten yorumları okumuştum ama o kadar değildir yorumlar eski düzelmiştir şimdiye diyordum. Ve dün fabrikasına daha doğrusu atölyesine gittim. Doğru caddeye gittiğim halde giriş kapısını bulamadım. Meğer belirsiz bi halde demir parmaklıkların arasından giriliyormuş. Ürünlere bakıcaz dedik bize kapıya bi tane t14 getirdilerki hayal kırıklığı. Ne namlunun ne diğer aksamın boyası yerinde. Her tarafı çizik yağlı ve amatörce bir demir yığını. Ben yerli bir firma için bir başarıdır güzel bir mekanda ürün sergilerler poligonda denetirler vs diye düşünürken buruk bi halde attım kendimi dışarı. Gerçekleri gördüğüm halde yine küçük bi ümitle soruyorum sizlere. Pek ava gitmeyen biri olarak arabada taşıyıp ara sıra şişe vurmaya kullanmmak için almayı düşündüğümü söylesem kullanan arkadaşlar ne önerirler acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sapan al eline onla iyi işler çıkarırsın kullanmayanlar neden bu kadar kötülüyor bu silahı anlamadım nerelere para ödemiyoruz ki alın deneyin karar verin olmazsa 1 000 tl çöpe gider yıllık kaç tane 1 000 tl çöpe atmıyoruz ki :S

      Sil
  11. Çok ciddi sorunları olan bir silah. Alacakların çok ama çok uzun düşünmeleri gerek. Ben satın alıp iade edenlerden ve paramı geri alanlardanım.

    YanıtlaSil
  12. satın aldım deneme atışında ilk mermiyi atı ve son servise gonderdim 15 günde geldi sorun yok düzeltik denildi yine tek atış adamları aradım cevapları hatalı mermi kulanıyorsunuz oldu önerilerine istinaden söylenen marka mermi ile denemeye çalıştım daha mermi şarjörden çıkıp namluya girmeden sıkıştı velhasıl yine servis bu sefer gelmesi 1 aya yakın surdu geldi yine yok şu anda serviste haziranda aldıgım tufek 19 eylul itibarı ile elimde toplam 5 gun kaldı gerisi serviste iade için uğraşıyorum inşalah mahkemelik olmadan çözülür sakın aldanmayın servis ilgisiz satış sorumluları yalancı nasıl bir işletme anlayamadım üstelik ben direk fabrikasından komple çelik güya en pahalı modeli aldım 1300 tl ye paramla rezil oldum.

    YanıtlaSil
  13. Bende bu tufegi alma arefesinde olanlardan biriyim.Fakat burda olmak üzere diğer tüm forumlarda sürekli eleştiri sürekli şikayet.Galiba bu tufek oldukça sıkıntılı.Yorumları okudukça söyle dedim kendi kendime bunlar muhtemelen polimer ve plastik gövdeleri oldugu icin bu kadar şikayetçi.Fakat gördüm ki full metal gövdelerde bir o kadar sıkıntılı.Safir firmasının bu tutumu gercekten üzücü ve benim gibi alma arefesinde olanlar icin gercek bir hayal kırıklığı.

    YanıtlaSil
  14. Abiler birde sorum olacak inşallah kısa zamanda cevap alırım sizce safir t14 mü yoksa çatüs mü ?

    YanıtlaSil
  15. Bu kadar güzel görünümü ve 10+1 kapasiteli oluşuyla alayım da 2 domuz devireyim deyip forumlarda rezil bir makine olduğu söylenip miğdemi bulandıran silah.Bunun aynısını yabancı firmalar yapsa sorunsuz bir silah olurdu,bizim üreticilerimizin zihniyeti -ne kadar kötü ve az malzeme kullanırsam o kadar çok kazanırım olunca her zaman en kötüsünü önümüze koyuyorlar.Silahı alıp sağlam malzemeden parçalarını değiştirsen fiyatı kadar masraf çıkacak,velhasıl kelam buna verilecek parayla 2 adet sıfır av tüfeği alırsınız iyi düşünün...

    YanıtlaSil
  16. Ben 1yildir safir t 14 kullanıcısıyin atis merakimdan alsim bir cok 12kalibre 16 kalibre farkli markalara aiit tufek kullandım hic birinde safir t 14un veediyi zwvki alamdim basta ufak tefek sorunlar verdi doğru marka mermiyi bulunca silah alisti su anda binin üzerinde fisek siktim zuber marka her hangi bir sorun yok benden sonra 2 arkadasim aldi onlardada sikinti cikmadi sunu anlamıyorum neden bu kadar karalama bakim icin servise gonderdim inanilmaz ilgilendiler silahi sifirlayip gonderdiler bu karalamalari firma yetkilileri ne sordugumda eski versiyonlarinda yasanan sikintilardan dolayı simdiki üretim lerde sorun yok ben silahi direk fabrikadan siparis ettim sozde direk ordan alin piyasadaki eski üretim leri almamis olursunuz

    YanıtlaSil