31 Aralık 2026 Perşembe

İnceleme / Review : Hatsan BT65



Yazı Hazırlanıyor

22 yorum:

  1. abi senin başını çok ağrıtıyorum kusura bakma ama şu anda bende hatsan torpedo 150 th var dürbünsüz atışlarım çok iyi 50 60 metrede fazlada olabilir tam ölçmedim harika grupman çıkarıyorum 2 3 farklı dürbün denedım bi türlü ayar tutmuyo 3 atıs tamam sonra kaymalar başlıyo şimdi hatsan bt 65 yda at 44 almayı düşünüyorum aynı sorunu yaşarmıyım yada onlar yaylı oldugundanmı bu sorunu yaşıyorum sadece dampa ayak denemedım bunuda belırtım şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fatih,
      Öcelikle estafurullah baş ağrıtması ne demek? bilakis soruları cevaplamaktan mutluluk duyuyorum. Soruya dönecek olursak, Hatsan Torpedo serisi tüfekler Mod 125 gbii oldukça güçlü tüfeklerdir, her ne kadar teme konusunda iyileştirmeleler yapılmış olsada seninde yaşadığın tecrubede görüldüğü gibi, güçlü yaylı tüfeklerde dürbün ayarı kaçması genel bir problemdir, dampa ayak dediğimiz ayaklar bir nebze çözüm olsaa gene de dürbün ayarının kaçmasını %100 önleyemez, sadece 30-40 atışta değil 150-200 atşta bozulmasını sağlayablir ancak.

      AT44 ve BT65 gibi PCP tüfeklerde tepme neredeyse yok denilecek kadar az olduğundan böyle bir sorunu kesinlikle yaşamazsın, ayrıca PCP tüfekler hem çok daha güçlü hemde namlu çıkış hızı yüksek, mermi yolu daha düz olduğundan daha isabetli atış yapma imkanı sunmaktadır.
      Benim tavsiyem PCP tüfek yönünde olacaktır.

      Sil
    2. Benim yayli optima 6.35 bi tufegim vardi durbun dayanmiyodu hic uc durbun ayagi taktim duzeldi 90 mt gbi mesafede pet siseleri vurmaya baslamistim 30 mt gbi mesafe kuzen seker kupunu bense sigara izmaritini vurmustuk simdi bt65 elite 5.5 var ama savuruyo mermiyi resmen isabet cok az ama vurdumu onunde bisey dyanmiyo nasil daha iyi isabetli atislar yapabilirim

      Sil
    3. Benim yayli optima 6.35 bi tufegim vardi durbun dayanmiyodu hic uc durbun ayagi taktim duzeldi 90 mt gbi mesafede pet siseleri vurmaya baslamistim 30 mt gbi mesafe kuzen seker kupunu bense sigara izmaritini vurmustuk simdi bt65 elite 5.5 var ama savuruyo mermiyi resmen isabet cok az ama vurdumu onunde bisey dyanmiyo nasil daha iyi isabetli atislar yapabilirim

      Sil
  2. tamamdır abı saol şimdilik alana kadar dürbünsüz devam etcez artık :)

    YanıtlaSil
  3. slm ben Hatsan BT65 SB Elite almak istiyorum nasıl bir tüfek tavsiye edermisiniz hatsan bt65 sb arasındaki fark nedir pcp tüfekler için bide pompa yada scuba tüpleri gerekiyor herhalde benim işimi sadece pompa görür mü yani scuba tüpü de illa olması lazım mı birde mm konusuna cok takılıyorm (4.5,5.5,6.35.) hangi mm tavsiye edersiniz şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bt 65 kullanıcısı olarak 5.5mm almanızı ayrıca alacaksanızda pompa almayın scuba tüp alın. Pompa adamın canını çıkarıyor dolduruyorsun sonra 20 atışda 200 barda 100 bara düşüyor Bt 65. Bunu bilerek alın..

      Sil
  4. S.a orhan abi hassas yiv set çekilmiş namlıyla lother walther namlu arasında ne fark var birde bt 65 rb lw almak istiyorun bunda da ft upgrade mümkün mü aydınlatırsan sevinirim şimdiden teşekkürler iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A.s. Cihan kardeşim,
      hassas yiv-set çekilmiş namlu hatsan'ın kendi ürettiği namludur, lother walter namlu ise walther firmasının ürettiği namludur ve daha hassas atış imkanı sunar, normalde her iki namlu arasındaki farkı görmek için örneğin 50 metrede 2cm içerisine 5 atışı toplamak istediğinde fark ortaya çıkar, yoksa aralarındaki fark öyle biri 50 metrede 5 atışı 2cm içine toplarken diğeri 10cm içerisinde toplayacak kadar yüksek değildir, 50 metrede lw namlu ile 2cm grupman yapılıyorsa hatsan namlu ile 3-3.5cm yapılır en kötü... Ama mesafeler arttıkça mesela 150 metrede bu fark gözle görülür hale gelecektir doğal olarak...

      Sil
  5. Orhan Bey merhabalar,

    2 sene önce hatsan 125 sniper almıştım güçli bir silah fakat çok memnun kalmadım dürbün ayarı tutmuyor titreşimden vidaları gevşiyordu ve çok ağır, Şimdi bir PCB tüfek almak istiyorum çok parada vermek istemiyorum bana tavsiyeniz ne olurdu? Çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. slm abe arabamda hava komresorü var dolum aparatıyla bt 65 tüfeğimi dolduramazmıyım acaba

    YanıtlaSil
  9. slm abe arabamda hava komresorü var dolum aparatıyla bt 65 tüfeğimi dolduramazmıyım acaba

    YanıtlaSil
  10. selamun aleyküm
    soru
    1. hatsan bt l5 (sb mi - rb mi) ?
    2. gece görüş dürbünü nasıl oluyor ekmi alıcaz kutu içerisinde varmı?
    3. kutu içeriğinde neler var?
    4. bu kuru hava tüpünü illa almak gerekiyomu malum pahalı başka av malzemeleri satan yerlerden doldurabilirmiyiz
    bu soruların cevaplarına gerçekten çok ihtiyacım var eğer bilmiyorsanızda önemli deil şimdiden teşekkür ederim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sb elite daha etkili rb elite arasında çok ufak farklar var gece görüş dürbünü bence ortalama 1500 liralık bi silah için fazla bt65 modeli pcp bi havalı tüfek pcp model tüfekler pompayla tam bir işkence bunun büyük tüpleri var onlardan da yanında almak şart yani sana bi rt65 sb alite ortalama 2000 liraya gelir

      Sil
  11. iyi günler ben hatsan bt65 sb elite 6.35mm almak istiyorum bu silahla neler avlayabilirim yada ben 50 caliberlik büyük havalı silahlar istiyorum türkiyede bulabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye Cumhuriyeti'nde yasalar gereği havalı tüfekle av yapmak yasaklanmıştır. Bunun da balistik açıdan mantıklı bir açıklaması vardır. Şöyle ki; normal bir ateşli silahla hedefi vurduğunuzda mermi içeriye girer ve terminal balistik denilen etkiyi ortaya çıkartır. Özet olarak bu etki, enerjinin iç ortama aktarılması ve esas olayın giriş çıkış deliklerinden ziyade basıncın içeride yaratacağı tahribat ile ortaya çıkartılmasıdır. Havalı silahlarda ise mermi, yapısı ve atış dinamiğinden dolayı hedefi delip geçmekte içeride hemen hiç hasar bırakmamaktadır. Taktir edersin ki bu durumda da av direk vurulma tesiri ile değil can çekişerek ölmekte, daha vahimi ise ölmeyip yaralı olarak kaçmayı başarıp sonu çoğu kez ölümle biten oldukça uzun ve acı verici bir sürece girmektedir. İşte bu yüzden av yapmak istiyorsan alacağın bir PCP tüfeğin neredeyse yarı fiyatına bir av tüfeği edinmeni tavsiye ederim. Saygılarımla.

      Sil
    2. Türkiye Cumhuriyeti'nde yasalar gereği havalı tüfekle av yapmak yasaklanmıştır. Bunun da balistik açıdan mantıklı bir açıklaması vardır. Şöyle ki; normal bir ateşli silahla hedefi vurduğunuzda mermi içeriye girer ve terminal balistik denilen etkiyi ortaya çıkartır. Özet olarak bu etki, enerjinin iç ortama aktarılması ve esas olayın giriş çıkış deliklerinden ziyade basıncın içeride yaratacağı tahribat ile ortaya çıkartılmasıdır. Havalı silahlarda ise mermi, yapısı ve atış dinamiğinden dolayı hedefi delip geçmekte içeride hemen hiç hasar bırakmamaktadır. Taktir edersin ki bu durumda da av direk vurulma tesiri ile değil can çekişerek ölmekte, daha vahimi ise ölmeyip yaralı olarak kaçmayı başarıp sonu çoğu kez ölümle biten oldukça uzun ve acı verici bir sürece girmektedir. İşte bu yüzden av yapmak istiyorsan alacağın bir PCP tüfeğin neredeyse yarı fiyatına bir av tüfeği edinmeni tavsiye ederim. Saygılarımla.

      Sil
  12. Saolun bana bir SİG SAUER SSG 3000 iyi bir dürbünle maksimum kaç metreden iyi ve büyük domuz gibi avlar için atış yaptırır

    YanıtlaSil
  13. Arkadaslar merhaba. Gecen ay bt65 rb w aldim. Tahribat ve guc olarak fazlasiyla tatmin edici fakat soyle bir sorunum var. Tufegin basinci su anda 150 barda ve scuba tup vasitasiyla ilk dulumu denemek istedim ama dolum hicbir sekilde saglayamadim. Nizamina uygun bir sekilde yaptigimi dusunuyorum. Bilmedigim yada yanlis yaptigim bir durummu var bilmiyorum.150 bardayken dolum yapamiyomuyuz yada tamamen bosmu olmasi gerekiyor pcp nin? Bilgisi olan varsa paylasabilirmi?? Tsk..

    YanıtlaSil
  14. Arkadaslar merhaba. Gecen ay bt65 rb w aldim. Tahribat ve guc olarak fazlasiyla tatmin edici fakat soyle bir sorunum var. Tufegin basinci su anda 150 barda ve scuba tup vasitasiyla ilk dulumu denemek istedim ama dolum hicbir sekilde saglayamadim. Nizamina uygun bir sekilde yaptigimi dusunuyorum. Bilmedigim yada yanlis yaptigim bir durummu var bilmiyorum.150 bardayken dolum yapamiyomuyuz yada tamamen bosmu olmasi gerekiyor pcp nin? Bilgisi olan varsa paylasabilirmi?? Tsk..

    YanıtlaSil